• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
هشدار چین:

کشورهای تحریم‌کننده المپیک بهای سنگینی می‌پردازند

  • کد خبر : 5565
  • 18 قوس 1400 - 20:55
کشورهای تحریم‌کننده المپیک بهای سنگینی می‌پردازند

چین به کشورهایی که بازی‌های المپیک زمستانی پکن را به گونه دیپلماتیک تحریم کرده‌اند، هشدار داده است که بهای سنگین تصامیم اشتباه‌شان را پرداخت خواهند کرد. امریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا به دلیل نگرانی در مورد سابقه نقض حقوق بشر در چین، اعلام کردند که نماینده‌گان دولتی‌شان را به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام نخواهند کرد. […]

چین به کشورهایی که بازی‌های المپیک زمستانی پکن را به گونه دیپلماتیک تحریم کرده‌اند، هشدار داده است که بهای سنگین تصامیم اشتباه‌شان را پرداخت خواهند کرد.
امریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا به دلیل نگرانی در مورد سابقه نقض حقوق بشر در چین، اعلام کردند که نماینده‌گان دولتی‌شان را به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام نخواهند کرد.
این بازی‌ها در فبروری سال ۲۰۲۲ در پکن برگزار می‌شود و نگرانی کشورهای تحریم‌کننده شامل اتهامات گسترده سوءاستفاده علیه گروه اقلیت اویغورهای مسلمان است.
اکنون وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که امریکا، بریتانیا و آسترالیا از سکوی المپیک برای اهداف سیاسی استفاده کرده‌اند.
رسانه دولتی چین روز چهارشنبه، هشتم دسامبر مدعی شد که پکن هرگز برنامه‌ای برای دعوت از سیاست‌مداران امریکایی و غربی که موضوع «تحریم» را تبلیغ می کنند، ندارد.
امریکا نخستین کشوری بود که تحریم دیپلماتیک خود را اعلام کرد و در ادامه استرالیا، کانادا و بریتانیا از این اقدام حمایت کردند.
این تحریم‌ها مانع از حضور ورزشکاران کشورهای تحریم‌کننده در این رقابت‌ها نمی‌شود.
در همین حال، توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرده است که از حضور ورزشکاران این کشورها استقبال می‌کند، اما بی‌طرفی‌اش را رعایت خواهد کرد.
روابط بین کشورهای تحریم‌کننده و چین در سال‌های اخیر متشنج بود و این تحریم بر تشدید تشنج در روابط این کشورها با چین افزوده است.
امریکا، چین را به نسل‌کشی در سرکوب اویغورها و دیگر گروه‌های اقلیت مسلمان در سین‌کیانگ متهم کرده است.
چین همه اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد می‌کند و می‌گوید شبکه اردوگاه‌های بازداشت این کشور در سین‌کیانگ برای «آموزش مجدد» اویغورها و سایر مسلمانان است.
روابط این کشورها هم‌چنان به دلیل سرکوب آزادی‌های سیاسی در هنگ‌کنگ و نگرانی در مورد ورزشکار تنیسور چینی، پنگ شوای، که هفته‌ها پس از متهم کردن یک مقام ارشد دولتی به تجاوز جنسی دیده نشد، تیره شده است.
انجمن تنیس زنان چین هفته گذشته همه رقابت‌ها در این کشور را به دلیل تردیدهای جدی در مورد امنیت پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد.
روابط با کانادا نیز به دلیل بازداشت یکی از مدیران ارشد این کشور با غول فناوری چینی هوآوی و متعاقب آن بازداشت دو کانادایی در چین آشفته شده است.
این در حالی است که نیوزیلند نیز مقامات خود را به دلیل همه‌گیری جهانی اعزام نمی‌کند.
گفته می شود سایر کشورها از جمله ژاپن در حال بررسی تحریم‌های دیپلماتیک بازی‌ها هستند.
فرانسه، میزبان دور بعد این بازی‌ها و هم‌چنان ایتالیا می‌گویند قصد پیوستن به تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها را ندارند.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با وجود این‌که کشورش به دلیل رسوایی دوپینگ در سال ۲۰۱۴، از حضور در رقابت‌ها منع شده بود، دعوت به شرکت در این رقابت‌ها را پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.