• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
باشنده‌گان نیمروز:

توقف کار پروژه‌های زیربنایی مشکلات اقتصادی ما را بیش‌تر کرده است

  • کد خبر : 5652
  • 27 قوس 1400 - 20:47
توقف کار پروژه‌های زیربنایی مشکلات اقتصادی ما را بیش‌تر کرده است

شماری از ساکنان و فعالان مدنی شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز، از توقف کار پروژه‌های زیر‌‌بنایی در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند. باشنده‌گان شهر زرنج در جنوب‌غرب کشور از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که اقدامات جدی را برای آغاز دوباره پروژه‌های بزرگ زیر‌بنایی در این ولایت روی دست بگیرد. در همین حال مسوولان محلی حکومت […]

شماری از ساکنان و فعالان مدنی شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز، از توقف کار پروژه‌های زیر‌‌بنایی در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند. باشنده‌گان شهر زرنج در جنوب‌غرب کشور از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که اقدامات جدی را برای آغاز دوباره پروژه‌های بزرگ زیر‌بنایی در این ولایت روی دست بگیرد. در همین حال مسوولان محلی حکومت سرپرست طالبان برای ولایت نیمروز می‌گویند که به‌زودی کار پروژه‌های نیمه‌تمام از سر گرفته خواهد شد.
بانو سادات، باشنده شهر زرنج، گفت: «از این‌که کار یک تعداد پروژه‌های زیر‌بنایی در نیمروز متوقف شده است، نگران هستیم. با حاکمیت دوباره طالبان، کار پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های زیربنایی در نیمروز متوقف شده و هنوز هیچ توجهی در این راستا صورت نگرفته است.»
احمدخالد، یک باشنده دیگر ولایت نیمروز، گفت که متوقف شدن کار پروژه‌های زیربنایی در نیمروز به آبادی و پیش‌رفت اقتصادی این ولایت صدمه وارد کرده است و در صورت بی‌توجهی به این پروژه‌ها، مردم با مشکلات بیش‌تر اقتصادی مواجه خواهند شد. وی نیز از حکومت سرپرست طالبان خواستار توجه جدی در قسمت آغاز مجدد پروژه‌های نیمه‌تمام در این ولایت شد.
محمد عزیزی، فعال مدنی در نیمروز، می‌گوید که امریکا و جامعه جهانی باید پول‌های انکشافی و بازسازی افغانستان را آزاد کنند تا حکومت سرپرست طالبان کار پروژه‌های زیربنایی در این ولایت را از سر بگیرد و آن‌ها را تکمیل کند. به گفته این فعال مدنی، حکومت سرپرست طالبان بودجه‌ای برای بازسازی کشور ندارد.
در همین حال شماری از مسوولان حکومت سرپرست طالبان در نیمروز می‌گویند که برای آغاز دوباره کار پروژه‌های زیربنایی در این ولایت، با یک تعداد از موسسات و وزارت‌خانه‌ها در تماس‌اند و تلاش دارند کار یک تعداد از پروژه‌های زیربنایی که در حکومت قبلی نیمه‌کاره مانده است را دوباره آغاز کنند. محمد مبارک، رییس اقتصاد طالبان در ولایت نیمروز، گفت: «می‌پذیریم که برخی پروژه‌های نیمه‌کاره، تکمیل نشده و کار آن‌ها موقتاً تعطیل است، اما امارت اسلامی همواره با یک تعداد از موسسات و وزارت‌خانه‌های مربوط در تماس است، به‌زودی کار تمام پروژه‌ها در ولایت نیمروز از سر گرفته خواهد شد و کار روی یک تعداد پروژه‌ها فعلاً هم جریان دارد.»
پیش از سقوط حکومت پیشین کار صدها پروژه خرد و بزرگ در کشور جریان داشت، اما با تسلط حکومت سرپرست طالبان کار بیش‌تر پروژه‌های زیر‌بنایی در ولایت‌های مختلف نیمه‌تمام مانده است. ولایت نیمروز در جنوب‌غرب کشور یکی از این ولایت‌ها است. پیش از این مقام‌های مرکزی حکومت سرپرست طالبان گفته بودند که کار پروژه‌های بزرگ از جمله تاپی و کاسا یک هزار از سر گرفته می‌شود، اما تا هنوز کار عملی این پروژه‌ها از سر گرفته نشده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.