• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

حکومت طالبان دو وزارت‌خانه و کمیسیون‌های انتخاباتی نظام پیشین را لغو کرد

  • کد خبر : 5751
  • 03 جدی 1400 - 7:59
حکومت طالبان دو وزارت‌خانه و کمیسیون‌های انتخاباتی نظام پیشین را لغو کرد

حکومت طالبان می‌گوید، شورای ملی افغانستان به زودی به فعالیت آغاز خواهد کرد اما در بارۀ چگونگی فعالیت این شورا اطلاعات بیشتر ندادند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان از لغو دو وزارت‌خانه و دو کمیسیون مستقل خبر داد. او افزود، کابینه تصمیم گرفته است تا وزارت دولت در امور […]

حکومت طالبان می‌گوید، شورای ملی افغانستان به زودی به فعالیت آغاز خواهد کرد اما در بارۀ چگونگی فعالیت این شورا اطلاعات بیشتر ندادند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان از لغو دو وزارت‌خانه و دو کمیسیون مستقل خبر داد.
او افزود، کابینه تصمیم گرفته است تا وزارت دولت در امور پارلمانی، وزارت دولت در امور صلح و همچنین کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی را لغو کند.
آقای مجاهد در بارۀ سرنوشت کارمندان این اداره‌ها و وزارت‌خانه‌ها چیزی نگفته که آیا آنان در سایر اداره‌ها جذب خواهند شد یا نه.
او افزود به دلیل بحران اقتصادی موجود و عدم سودمندی‌شان این وزارتخانه‌ها و اداره‌ها لغو شده اند و در صورت نیاز دوباره تشکیل خواهند شد: “وزارت‌های صلح و امور پارلمانی در حال حاضر ضروری تلقی نشدند، زیرا حکومت نیز مشکلات اقتصادی دارد و نهادهایی که کار نمی‌کنند و از توانایی‌های آن‌ها استفاده نمی‌شود، بر دوش دولت بار استند. وزارت دیگر، وزارت پارلمانی است که از روی نیاز تشکیل شده بود، اما در آینده شوراها تشکیل می‌شود، هم شورای بزرگان و هم شورای عامه تشکیل می‌شود و بر حسب نیاز، ادارۀ برای رفع نیاز و کنترل آنها تشکیل خواهد شد.”
مجاهد در بارۀ شورای عامه چیزی نگفت که آیا هدف آن ولسی جرگه است یا شورای جدید دیگر، اما پیش‌تر به رادیو آزادی گفته بود که شورای علما را تشکیل خواهند داد تا برای حل موضوعات مختلف کشور مشوره بدهند.
طالبان در حالی لغو فعالیت دو وزارت‌خانه و دو کمیسیون را اعلام کردند که پیش از این وزارت امور زنان نظام پیشین را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کردند.
وزارت یادشده وظیفه دارد تا احکام اسلامی را در جامعه پیاده کند.
علاوه بر این، چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر لغو کمیسیون مستقل حقوق بشر منتشر شد که اعتراض بین‌المللی را برانگیخت، اما ذبیح الله مجاهد گفت که کمیسیون حقوق بشر سر جایش است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.