• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

وزیر خارجه آلمان برنامه‌های این کشور در مورد افغانستان را اعلام کرد

  • کد خبر : 5760
  • 04 جدی 1400 - 8:14
وزیر خارجه آلمان برنامه‌های این کشور در مورد افغانستان را اعلام کرد

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه جدید آلمان در باره برنامه‌های دولت جدید آلمان برای کمک به افغانستان صحبت کرده است. دو هفته پیش، اولاف شولتز، صدر اعظم جدیدِ چپ میانۀ آلمان، در برلین طی مراسمی سمتِ صدراعظمی را از سلف خود آنگلا مرکل پذیرفت. او قول داده است حتی الامکان بکوشد که زمینۀ‌ یک آغاز […]

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه جدید آلمان در باره برنامه‌های دولت جدید آلمان برای کمک به افغانستان صحبت کرده است.
دو هفته پیش، اولاف شولتز، صدر اعظم جدیدِ چپ میانۀ آلمان، در برلین طی مراسمی سمتِ صدراعظمی را از سلف خود آنگلا مرکل پذیرفت. او قول داده است حتی الامکان بکوشد که زمینۀ‌ یک آغاز نوین موفقیت‌آمیز برای کشورش را فراهم کند.
وزیر خارجه جدید آلمان نیز روز پنج‌شنبه دو هفته‌ پس از آغاز به کارش در این سمت یک “برنامه اقدام” آلمان در مورد افغانستان را تشریح کرد.
او گفت که این کشور متعهد شده که همراه با شرکای بین المللی برای جلوگیری از آنچه که او “بدترین فاجعه انسانی زمان ما” در افغانستان خواند، همکاری کند.
باربوک با تشریح برنامه خود گفت که برلین به دنبال این بود که اطمینان حاصل کند کمک‌های خارجی به نیازمندترین افغان‌ها می‌رسد و تخلیه افرادی را که با تهدید طالبان مواجه هستند، به ویژه زنان و دختران را افزایش می‌دهد.
باربوک به خبرنگاران گفت: “افغانستان در برابر چشمان ما به سمت بدترین فاجعه انسانی زمان ما می‌رود.”
او افزود که بخش‌های عمده اقتصاد کشور سقوط کرده است، بسیاری مردم از گرسنگی می‌میرند. به سختی می‌توان تحمل کرد وقتی می‌خوانید که خانواده‌هایی درمانده دختران خود را برای خرید غذا می‌فروشند.
او گفت که برآورد می‌شود ۲۴ میلیون افغان برای زنده ماندن در زمستان امسال به کمک نیاز داشته باشند.
باربوک گفت: “ما نمی‌توانیم اجازه دهیم صدها هزار کودک بمیرند، اگر اقدامی انجام ندهیم.”
یاسپر ویک، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان در توییتی نوشته که آنالنا بائربوک، وزیر خارجه جدید دولت فدرال آلمان “برنامه عمل” برای افغانستان که افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه را به عنوان “اولویت کامل” ارایه کرده است.
آقای یاسپر از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و ایالات متحده در مورد استثناهای بشردوستانه استقبال کرده و گفته که سال آینده معاشات (حقوق) معلمان در صورت تحقق شرایط داده می‌شود.
این در حالی است که روند جهانی کمک رسانی به افغانستان با تصویب قطعنامه تازه شورای امنیت به اتفاق آرا در روز سه شنبه و صدور مجوزهای تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا جان تازه‌ای گرفته است.
چهار ماه پس از پایان روند عملیات نجات از کابل، باربوک گفت که بیش از ۱۵۰۰۰ نفر که آلمان قول داده بود آنها را بپذیرد، در افغانستان باقی مانده اند، از جمله حدود ۱۳۵ شهروند آلمانی. او تاکید کرد که “آنها فراموش نشده اند.”
آلمان از زمان تصرف کابل توسط طالبان در ماه اوت تاکنون، تخلیه حدود ۱۰۰۰۰ نفر از افغانستان را تسهیل کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.