• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
قتل ۴۵ خبرنگار در سال ۲۰۲۱؛

افغانستان در صدر قرار دارد

  • کد خبر : 5876
  • 10 جدی 1400 - 18:52
افغانستان در صدر قرار دارد

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرده است که در جریان سال ۲۰۲۱ میلادی دست‌کم ۴۵ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در جهان کشته شده و ۳۶۵ خبرنگار دیگر هنوز در زندان بسر می‌برند. براساس گزارش این فدراسیون، افغانستان با ۹ کشته در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفته است که در آن بیشترین خبرنگار کشته شده‌اند. مکزیک، هند […]

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرده است که در جریان سال ۲۰۲۱ میلادی دست‌کم ۴۵ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در جهان کشته شده و ۳۶۵ خبرنگار دیگر هنوز در زندان بسر می‌برند.
براساس گزارش این فدراسیون، افغانستان با ۹ کشته در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفته است که در آن بیشترین خبرنگار کشته شده‌اند. مکزیک، هند و پاکستان پس از افغانستان در رده‌های دوم تا چهارم کشورهایی قرار گرفته‌اند که در آن بیشترین خبرنگار کشته شده‌اند.
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته است که این خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای هنگام اجرای وظیفه در ۲۰ کشور کشته شده‌اند.
طبق گزارش این فدراسیون، میزان تلفات خبرنگاران در مقایسه به سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافته است. در ۲۰۲۰ میلادی ۶۵ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در جریان جنگ و درگیری کشته شده بودند.
از مجموع خبرنگاران زندانی، ۱۰۲ نفر تنها در چین، ۳۴ نفر در ترکیه، ۲۹ نفر در بلاروس، ۲۹ نفر در اریتره، ۲۷ نفر در ویتنام، ۲۱ نفر در میانمار، ۱۸ نفر در روسیه، ۱۲ نفر در آذربایجان و ین، و ۱۰ نفر در کامبوج زندانی هستند.
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از این کشورها به‌عنوان بزرگ‌ترین زندانبان خبرنگاران یاد کرده است.
همین‌طور، قاره آسیا با داشتن ۱۶۲ خبرنگار زندانی در صدر و پس از آن اروپا، خاور میانه و جهان عرب، آفریقا و امریکا در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
با این حال، فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته است که اغلب خبرنگاران در سال ۲۰۲۱ میلادی به‌دلیل افشای فساد، جنایت و سوءاستفاده از قدرت در جوامع، شهرها و کشورهای خود کشته شده‌اند.
آنتونی بیلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته است: «این ۴۵ همکاری را که در خشونت‌های سال جاری از دست دادیم از قربانی‌های هولناکی به ما حکایت می‌کند که خبرنگاران به گونه‌ی متداوم در سراسر جهان برای منافع عامه می‌دهند.»
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از سازمان ملل خواسته است که کنوانسیون ایمنی روزنامه نگاران را به‌منظور ارتقا، حمایت و تضمین ایمنی متخصصان رسانه‌ها در زمان صلح و درگیری‌های مسلحانه، تصویب کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.