• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

در ۱۶ سال گذشته ۲۷ درصد تلفات کودکان در جهان تنها در افغانستان ثبت شده است

  • کد خبر : 5910
  • 10 جدی 1400 - 9:33
در ۱۶ سال گذشته ۲۷ درصد تلفات کودکان در جهان تنها در افغانستان ثبت شده است

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که سال ۲۰۲۱ میلادی موجی از تخلفات شدید را علیه کودکان در درگیری‌های طولانی و تازه به همراه داشته است. در گزارش یونیسف منتشر شده، آمده است که از افغانستان تا یمن، سوریه و ایتیوپی شمالی، هزاران کودک بهای ویرانگر را به‌دلیل ادامه‌ی درگیری‌های […]

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که سال ۲۰۲۱ میلادی موجی از تخلفات شدید را علیه کودکان در درگیری‌های طولانی و تازه به همراه داشته است.
در گزارش یونیسف منتشر شده، آمده است که از افغانستان تا یمن، سوریه و ایتیوپی شمالی، هزاران کودک بهای ویرانگر را به‌دلیل ادامه‌ی درگیری‌های مسلحانه، خشونت و ناامنی پرداخته‌اند.
طبق این گزارش، از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون تلفات ۲۸ هزار و ۵۰۰ کودک در درگیری‌های افغانستان تأیید شده است که ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان را تشکیل می‌دهد. منطقه‌ی خاور میانه و شمال افریقا دارای بیشترین تعداد حملات بوده است که در نتیجه‌ی آن کودکان متأثر شده‌اند.
براساس آمار سازمان ملل متحد، طی ۱۶ سال گذشته ۲۶۶ هزار مورد نقض شدید در برابر کودکان در بیش از ۳۰ موقعیت درگیری در سراسر افریقا، آسیا، خاور میانه و امریکای لاتین ثبت شده است. این‌ها تنها مواردی است که از طریق میکانیسم نظارت و گزارش به رهبری سازمان ملل، تأیید شده است.
یونیسف در این گزارش گفته است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۷ درصد از آدم‌ربایی‌هایی که توسط سازمان ملل تأیید شده است، منجر به استخدام و استفاده از کودکان در جنگ شد، طوری که مواردی از این دست در سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو و آفریقای مرکزی از ۵۰ درصد فراتر رفت.
اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر خواسته است که به برنامه‌های اقدام رسمی و اتخاذ تدابیر مشخص برای حمایت از کودکان از جمله جلوگیری از وقوع تخلفات شدید، رهایی کودکان از چنگ گروه‌های مسلح، محافظت از کودکان در برابر خشونت جنسی و توقف حملات بر شفاخانه‌ها و مدارس، متعهد شوند.
هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفته است: «سال به سال، طرف‌های درگیری همچنین بی‌اعتنایی وحشت‌ناکی به حقوق و رفاه کودکان نشان می‌دهند. کودکان رنج می‌برند و به‌خاطر این بی‌رحمی می‌میرند. باید تمام تلاش خود را به خرچ دهیم تا کودکان از آسیب در امان باشند.»
با این حال، او تأکید کرده است که کودکان در مناطق جنگی تنها زمانی امن خواهند بود که طرف‌های درگیری اقدامات مشخصی برای محافظت از آن‌ها انجام دهند و از ارتکاب تخلفات جدی خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.