• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
وزیر خارجه‌ی روسیه:

هر گونه تصمیم‌گیری در مورد به رسمیت‌شناختن طالبان پیش از وقت است

  • کد خبر : 5871
  • 10 جدی 1400 - 18:47
هر گونه تصمیم‌گیری در مورد به رسمیت‌شناختن طالبان پیش از وقت است

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه گفته است که به رسمیت شناختن حکومت سرپرست طالبان در افغانستان بستگی به پابندی این گروه به وعده‌هایش دارد. او گفته است که هر گونه تصمیم‌گیری در این مورد پیش از وقت است. به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، لاوروف همچنین گفته است که طالبان باید به وعده‌هایش از جمله […]

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه گفته است که به رسمیت شناختن حکومت سرپرست طالبان در افغانستان بستگی به پابندی این گروه به وعده‌هایش دارد. او گفته است که هر گونه تصمیم‌گیری در این مورد پیش از وقت است.
به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، لاوروف همچنین گفته است که طالبان باید به وعده‌هایش از جمله تشکیل دولت فراگیر، مقابله‌ی موثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر عمل کنند.
او تأکید کرده است که طالبان باید اطمینان بدهند که با خطراتی که از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد و سایر کشورها را تهدید می‌کند، مبارزه کنند.
وزیر خارجه‌ی روسیه گفته است: «هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصمیم بگیریم. باید نظاره‌گر رویدادهای افغانستان باشیم که چگونه توسعه می‌یابند، یا بهتر است بگوییم، زمانی که طالبان به وعده‌های خود عمل کنند، از جمله در مورد تشکیل یک دولت فراگیر، و همچنین مقابله مؤثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از خاک افغانستان.»
لاوروف در پاسخ به پرسشی که آیا مسکو طالبان را پیشتر از دیگران به رسمیت خواهد شناخت یا خیر، گفته است که روسیه در این زمینه با جامعه جهانی هماهنگ عمل خواهد کرد.
به‌گفته‌ی او، روسیه یکجا با جامعه جهانی در راستای حذف تدریجی طالبان از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که زمینه‌ی شناخت رسمی دولت طالبان را شکل می‌دهد، گام برخواهد داشت.
این درحالی است که به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که این گروه قصد دارد تا سفیرش را برای سفارت افغانستان در روسیه تعیین کند و امیدوار است که روسیه «دولت تشکیل‌شده» را به رسمیت بشناسد.
چهارونیم ماه از تسلط طالبان بر افغانستان گذشته است، اما تا کنون هیچ کشوری به‌صورت رسمی حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت نشناخته است. با این حال، برخی از کشورها بر تعامل با طالبان تأکید کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.