• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

توقف فعالیت بازرگانی در بندر تجارتی آقینه

  • کد خبر : 6005
  • 15 جدی 1400 - 8:32
توقف فعالیت بازرگانی در بندر تجارتی آقینه

مسوولان محلی طالبان درفاریاب می‌گویند پس از درگیری‌ نیروهای طالبان درجوزجان با مرزبانان ترکمنستانی، این کشور فعالیت بازرگانی‌اش را در بندر تجارتی آقینه متوقف کرد. یک منبع امنیتی در بندر تجارتی آقینه می‌گوید، ترکمنستان روز سه‌شنبه، ۱۴ جدی فعالیت بازرگانی‌اش در این بندر را متوقف کرده و نزدیک به ۴۰ واگون از وسایط مربوط به […]

مسوولان محلی طالبان درفاریاب می‌گویند پس از درگیری‌ نیروهای طالبان درجوزجان با مرزبانان ترکمنستانی، این کشور فعالیت بازرگانی‌اش را در بندر تجارتی آقینه متوقف کرد.
یک منبع امنیتی در بندر تجارتی آقینه می‌گوید، ترکمنستان روز سه‌شنبه، ۱۴ جدی فعالیت بازرگانی‌اش در این بندر را متوقف کرده و نزدیک به ۴۰ واگون از وسایط مربوط به آن کشور را از بندر تجارتی آقینه در ولایت فاریاب به خاک خود منتقل کرده است.
مسوولان در بندر تجارتی آقینه با تأیید این خبر می‌گویند، گفت‌وگو با مقام‌های ترکمنستان به‌منظور بازگشایی بندر تجارتی آقینه آغاز شده است.
منبع همچنان می‌گوید، درگیری میان طالبان و نیروهای مرزی ترکمنستان پس از آن آغاز شد که دو چوپان جوزجانی وارد خاک ترکمنستان شدند. نیروهای مرزی این کشور یکی از این چوپان‌ها را کشتند و دیگری را زنده زیر ریگ کردند. منبع می‌گوید که طالبان در جریان درگیری با نیروهای مرزی ترکمنستان این فرد را از زیر ریگ زنده بیرون کشیدند.
منبع ادعا می‌کند که در پی درگیری میان طالبان و مرزبانان ترکمنستان در ولسوالی خم‌آب جوزجان، ۴ نیروی مرزی این کشور کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان روز سه‌شنبه، ۱۴ جدی درگیری میان طالبان و مرزبانان ترکمنستان را رد کرد و گفت، طالبان با تمام کشورهای همسایه روابط مثبت و سازنده دارند و مسایل را از مجاری دیپلماتیک حل می‌کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.