• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
ارتش پاکستان:

حصارکشی بین پاکستان و افغانستان در هر صورت تکمیل خواهد شد

  • کد خبر : 5989
  • 15 جدی 1400 - 8:20
حصارکشی بین پاکستان و افغانستان در هر صورت تکمیل خواهد شد

ژنرال بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان، می‌گوید “۹۴ درصد حصارکشی” در مرز میان افغانستان و پاکستان به اتمام رسیده و باقی این حصارکشی نیز “بزودی” تمام خواهد شد. سخنگوی ارتش پاکستان این اظهارات را پس از آن بیان کرد که اخیراً ویدئوهایی که براساس آنها گفته شده است که “جنگجویان طالبان” در داخل خاک افغانستان […]

ژنرال بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان، می‌گوید “۹۴ درصد حصارکشی” در مرز میان افغانستان و پاکستان به اتمام رسیده و باقی این حصارکشی نیز “بزودی” تمام خواهد شد.
سخنگوی ارتش پاکستان این اظهارات را پس از آن بیان کرد که اخیراً ویدئوهایی که براساس آنها گفته شده است که “جنگجویان طالبان” در داخل خاک افغانستان در حال تخریب حصارهای خاردار هستند، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده؛ گفته می‌شود که درگیری‌هایی نیز بین دو طرف رخ داده است.
در یکی از این ویدیو کلیپ‌ها یکی از این افرادی که در حال تخریب حصارها است می‌گوید که این حصار را تا “اتک” (منطقه‌ای در داخل پاکستان)، می‌بریم. بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان اما در یک نشست خبری به خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت که حصارکشی در مرز میان دو کشور “با خون سربازان این کشور” تا به این مرحله رسیده است و در هر صورت بزودی تکمیل خواهد شد.
دو روز پیش شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز در پاسخ به پرسشی در مورد متوقف کردن حصار کشی مرزی میان این کشور و افغانستان از سوی طالبان، واکنش نشان داد و گفت این حصارکشی را ما آغاز کردیم و ادامه خواهد یافت.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز در یک پیام توییتری در واکنش به این مشکل مرزی با پاکستان نوشت که “در این اواخر رویدادهایی در بخش‌هایی از خط دیورند میان افغانستان و پاکستان رخ داده است که نیاز برای گفتگوی مسئولین دوطرف را به‌ منظور حلِ مسئله، را ایجاد کرده است”.
او در این پیام نوشته است که حکومت طالبان “باورمند به حل مشکلات از راه تفاهم و گفتگو و حسن همجواری می‌باشد و در این مورد از طریق دیپلوماتیک با جانب پاکستان گفتگو خواهیم نمود”.
اگر چه مقامات پاکستان و افغانستان در موارد مختلف گفته‌اند که علیرغم این تنش‌ها تلاش می‌کنند تا این موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کنند اما به گفته خبرنگاران دیدگاه میان طالبان و پاکستان در مورد این حصار‌کشی متفاوت است.
برخی از سیاستمداران افغانستان از جمله اشرف غنی رئیس جمهور فراری نیز به این باورند که حصارکشی مرزی از سوی پاکستان، تقسیم ساکنان دو سوی خط دیورند است که دولت‌های سابق افغانستان آن را به مثابه مرز رسمی قبول نداشته‌اند.
و ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اخیراً در مصاحبه‌ای با یک تلویزیون محلی در کابل گفته است که آن‌ها از موضوع “خط دیورند نمی‌گذرند” و افزوده است که افغانستان اجازه ایجاد تاسیسات تازه در طول این خط مورد مناقشه را نمی‌دهد.
بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان اما در کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت که هدف از حصار کشی در مرز، ایجاد تفرقه بین مردم نیست، بلکه “حفظ امنیت” آن‌هاست.
سخنگوی ارتش پاکستان در اظهارات خود درباره حصارکشی بین پاکستان و همسایگانش همچنین گفته است که بیش از” ۷۱ درصد” از حصار کشی بین پاکستان و ایران نیز تکمیل شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.