• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

سفیر افغانستان در چین از سمت‌اش استعفا کرد

  • کد خبر : 6124
  • 20 جدی 1400 - 8:10
سفیر افغانستان در چین از سمت‌اش استعفا کرد

جاوید احمد قایم، سفیر افغانستان در چین روز دوشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) گفت که از سمت‌اش استعفا کرده است. آقای قایم در صفحۀ تویتر خود دلیل کنارگیری‌‌اش را از این سمت “موضوعات شخصی” عنوان کرده، اما در این مورد معلومات بیشتر نداده است. جاوید احمد قایم افزوده که به زودی در مورد دلیل کناره‌گیریش […]

جاوید احمد قایم، سفیر افغانستان در چین روز دوشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) گفت که از سمت‌اش استعفا کرده است.
آقای قایم در صفحۀ تویتر خود دلیل کنارگیری‌‌اش را از این سمت “موضوعات شخصی” عنوان کرده، اما در این مورد معلومات بیشتر نداده است.
جاوید احمد قایم افزوده که به زودی در مورد دلیل کناره‌گیریش معلومات خواهد داد.
آقای قایم در سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی محمد اشرف غنی، رییس جمهور فراری به عنوان سفیر این کشور در چین تقرر یافته بود.
این در حالی است که با حاکمیت طالبان در افغانستان، کرسی افغانستان در ملل متحد و برخی از سفارتخانه‌ها در خارج از این کشور در معرض کشمکش بین دپلومات‌های تبعیدی دولت پیشین و حاکمان جدید افغانستان قرار دارد. تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
در این حال، گفته می‌شود که جاوید احمد قایم امور سفارت افغانستان در چین را به یک دپلومات معرفی شده از سوی طالبان به نام سید محی‌الدین سادات واگذار کرده است.
سید محی‌الدین سادات، یکی از اعضای سابق دفتر سیاسی طالبان در قطر بوده و گفته می‌شود که به تازگی از سوی این گروه به حیث سکرتر اول سفارت افغانستان در چین گماشته شده است.
طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند، اما برخی از منابع این گروه گفته اند که وزارت خارجۀ طالبان دپلماتان تازۀ را به سفارت‌های افغانستان در ایران، پاکستان، ازوبیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و چین گماشته است.
این در حالی است که همزمان با سفر امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ حکومت طالبان به ایران، وزارت امور خارجۀ آن کشور گفت که فعالیت‌های دپلوماتیک سفارت افغانستان در تهران، مانند تمامی سفارتخانه‌های خارجی در چارچوب اصول و قواعد تعریف شده کنوانسیون ۱۹۶۱وین در خصوص روابط دپلوماتیک قرار دارد.
این وزارت همچنین گفت که “هیچ‌گونه تغییر و تحولی خارج از این اصول و قواعد تعریف شده ممکن نیست”.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.