• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

امریکا می‌گوید که روسیه در تلاش «بهانه‌آفرینی برای تهاجم» به اوکراین است

  • کد خبر : 6241
  • 25 جدی 1400 - 8:11
امریکا می‌گوید که روسیه در تلاش «بهانه‌آفرینی برای تهاجم» به اوکراین است

کاخ سفید اعلام کرد که روسیه به دنبال «ایجاد بهانه برای تهاجم» به اوکراین است. جان ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه، ۲۴ جدی، در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده نگران است که دولت روسیه برای تهاجم به اوکراین آماده می‌شود. او گفت که اگر دیپلماسی به نتیجه‌ای نرسد، حمله احتمالی روسیه به […]

کاخ سفید اعلام کرد که روسیه به دنبال «ایجاد بهانه برای تهاجم» به اوکراین است.
جان ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه، ۲۴ جدی، در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده نگران است که دولت روسیه برای تهاجم به اوکراین آماده می‌شود. او گفت که اگر دیپلماسی به نتیجه‌ای نرسد، حمله احتمالی روسیه به اوکراین باعث نقص گسترده حقوق بشر و جنایت جنگی خواهد شد.
این اظهارات پس از حمله گسترده سایبری به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین که روسیه متهم به اجرای آن شده است، مطرح می‌شود.
با این حال، سخنگوی کاخ سفید درباره «بهانه‌آفرینی» روسیه برای حمله به اوکراین گفت که مشابه این نوع اقدامات پیش از سال ۲۰۱۴ که روسیه به اوکراین حمله و کریمه را به خاک ملحق کرد، انجام شده است.
به گفته سخنگوی کاخ سفید، تلاش برای ایجاد بهانه جهت حمله به اوکراین شامل فعالیت‌های خرابکارانه و عملیات اطلاعاتی می‌شود که در آن اوکراین به تدارک حمله قریب‌الوقوع علیه نیروهای روسیه در شرق اوکراین متهم شود.
جان ساکی گفت که ارتش روسیه قصد دارد که این فعالیت‌ها را چند هفته قبل از تهاجم نظامی که می‌تواند از اواسط جنوری تا اواسط فبروری آغاز شود، به راه بیاندازد.
سخنگوی کاخ سفید گفت که امریکا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه از قبل گروهی از عوامل خود را برای انجام عملیاتی با پرچم دروغین در شرق اوکراین مستقر کرده است. او تصریح کرد که این عوامل در جنگ شهری و استفاده از مواد منفجره برای انجام اقدامات خرابکارانه علیه نیروهای نیابتی روسیه آموزش دیده‌اند.
او هم‌چنان گفت که تلاش برای توجیه مداخله روسیه و ایجاد تفرقه در اوکراین از سوی عوامل نفوذی روسیه در رسانه‌ها نیز به راه انداخته شده است.
از جانب دیگر، جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز روز جمعه اتهامات مشابه را علیه روسیه مطرح کرده است.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع امریکا، فعالیت‌های روسیه بدون آگاهی مقام‌های ارشد دولت این کشور انجام نمی‌شود.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا نیز گفته است که فعالیت روسیه یادآور اقدامات این کشور در هشت سال پیش، قبل از تهاجم و اشغال کریمه است.
مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که امریکا آماده پاسخ‌گویی به روسیه در صورت کنار گذاشتن مذاکرات دیپلماتیک به نفع تجاوز نظامی است.
او اما در عین حال تأکید کرده است که جامعه اطلاعاتی امریکا به این نتیجه رسیده است که روسیه به صورت قطع به اوکراین حمله می‌کند.
این در حالی است که مذاکرات اخیر بین امریکا، شورای ناتو، کشورهای اروپایی و روسیه بر سر اوکراین بی‌نتیجه بوده است.
روسیه هزاران سرباز خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است.
مسکو خواستار تضمین‌های امنیتی از سوی غرب شده است که شامل عدم پیوستن اوکراین به ناتو نیز می‌شود. ناتو و امریکا این درخواست را رد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.