• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
'هفته مالیات' طالبان؛

شهروندان کشور باید ‘عشر و زکات’ بپردازند

  • کد خبر : 6274
  • 26 جدی 1400 - 8:59
شهروندان کشور باید ‘عشر و زکات’ بپردازند

عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر دولت طالبان بر جمع آوری مالیات تاکید کرده است و وعده داده است که “اگر در جمع‌آوری عواید و یا در بخش‌های دیگر مالیاتی شکایتی برسد، مسئولین (طالبان) با جدیت و قاطعیت آن را بررسی می‌کند.” در همین حال، وزارت مالیه طالبان در مورد طرح جمع آوری “عشر و زکات” […]

عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر دولت طالبان بر جمع آوری مالیات تاکید کرده است و وعده داده است که “اگر در جمع‌آوری عواید و یا در بخش‌های دیگر مالیاتی شکایتی برسد، مسئولین (طالبان) با جدیت و قاطعیت آن را بررسی می‌کند.” در همین حال، وزارت مالیه طالبان در مورد طرح جمع آوری “عشر و زکات” کار می‌کند.
طالبان هفته جاری را “هفته جمع‌آوری مالیات برای ترویج فرهنگ مالیات‌دهی” نام گذاری کرده است.
خبرگزاری باختر گزارش داده که در این مراسم، شماری از مقام‌های طالبان سخنرانی کردند.
آقای حنفی تاکید کرد که پولی که مردم به عنوان مالیات می‌پردازند “ضایع نمی‌شود”.
همزمان، وزارت مالیه دولت طالبان در حال کار روی طرح مالیاتی است که شهروندان واجد الشرایط افغانستان مالیات طالبان موسوم به “عشر و زکات” را بپردازند.
احمد ولی حقمل، سخنگوی این وزارت‌خانه گفته است که یک کمیته‌ مشترک وزارت‌های مالیه، حج و اوقاف و زراعت، آبیاری و مالداری در حال آماده سازی “مکانیسم” این طرح مالیاتی هستند.
آقای حقمل گفته است که بنا به این طرح مالیاتی، عشر از زمین‌داران و زکات از هر شهروند واجد شرایط جمع‌آوری خواهد شد.
این طرح پس از تایید کابینه طالبان اجرایی خواهد شد.
در حالی که افغانستان با چند سال خشکسالی پیهم مواجه است، طالبان در مناطق مختلف “عشر و زکات” مقرر کرده که بیشتر مردم فقیر روستایی کشور با چالش پرداخت آن مواجه اند.
اخیرا، طالبان اولین بودجه سه ماهه خود را تنها بر اساس عواید داخلی دولت تنظیم کرده است.
بودجه ۵۳.۹ میلیارد افغانی (۵۰۸ میلیون دلار) که روز چهارشنبه هفته گذشته در کابینه طالبان تصویب شد، سه ماه اول سال ۲۰۲۲ را در بر می‌گیرد. تقریبا تمام آن به بودجه نهادهای دولتی اختصاص دارد. وزارت مالیه طالبان گفته است که از این بودجه، حدود ۴.۷ میلیارد افغانی برای پروژه‌های توسعه‌ای از جمله زیربنای حمل و نقل هزینه خواهد شد.
کمک‌های بین المللی ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می‌داد. ۸۰ درصد بودجه دولت پیشین از منابع بین المللی تامین می‌شد.پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان، کشورهای غربی میلیاردها دلار کمک و دارایی افغانستان را مسدود کردند که افغانستان را دچار یک”شوک مالی بی‌سابقه” کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.