• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
افزایش مشکلات اقتصادی؛

اکثر رسانه‌های محلی در لوگر با سقوط مواجه‌اند

  • کد خبر : 6362
  • 28 جدی 1400 - 10:22
اکثر رسانه‌های محلی در لوگر با سقوط مواجه‌اند

شماری از خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها در ولایت لوگر می‌گویند که در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. به گفته آنان، رسانه‌های فعال این ولایت نیز به دلیل مشکلات مالی با خطر سقوط مواجه‌اند. شفیع‌الله افغان‌زی، مدیر نشرات رادیو زینت در لوگر گفت که وضعیت اقتصادی رسانه‌ها و خبرنگاران در این ولایت نگران‌کننده است. افغان‌زی […]

شماری از خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها در ولایت لوگر می‌گویند که در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. به گفته آنان، رسانه‌های فعال این ولایت نیز به دلیل مشکلات مالی با خطر سقوط مواجه‌اند.
شفیع‌الله افغان‌زی، مدیر نشرات رادیو زینت در لوگر گفت که وضعیت اقتصادی رسانه‌ها و خبرنگاران در این ولایت نگران‌کننده است. افغان‌زی افزود که با گذشت هر روز وضعیت اقتصادی خبرنگاران و رسانه‌های محلی در لوگر بدتر می‌شود. به گفته وی، اگر حکومت سرپرست طالبان در این زمینه توجه جدی نکند، ممکن بیش‌تر رسانه‌های این ولایت سقوط کند. افغان‌زی تصریح کرد که در گذشته عواید رسانه‌ها از طریق نشر اعلانات برخی شرکت‌ها و ادارات محلی به دست می‌آمد، ولی اکنون یک افغانی از طریق اعلانات درامد ندارند.
در کنار دشواری‌های اقتصادی، وضع محدودیت‌ بر فعالیت‌ رسانه‌ها، یکی از چالش‌های دیگر خبرنگاران در لوگر است. مطیع‌الله سرور، مسوول انجمن ژورنالیستان آزاد در لوگر گفت که از زمان سقوط نظام پیشین و به قدرت رسیدن حکومت سرپرست طالبان، خبرنگاران و رسانه‌های محلی این ولایت در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. مسوول انجمن ژورنالیستان آزاد در لوگر تصریح کرد که حکومت طالبان تا کنون هیچ برنامه مشخصی برای حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران نداشته است. وی هشدار داد که اگر وضعیت همین‌گونه ادامه یابد، رسانه‌های محلی لوگر سقوط می‌کنند. سرور افزود که مشکلات اقتصادی شماری از خبرنگاران را به کارهای شاق و مهاجرت‌های غیرقانونی واداشته است.
منیراحمد عزیزی، یکی از این خبرنگاران است که به دلیل تنگ‌دستی از راه غیرقانونی به ایران رفته است. عزیزی گفت که پیش از سقوط نظام پیشین تازه نامزد شده بود و امید داشت که در کشور کار و عروسی کند. عزیزی پس از سقوط نظام پیشین و به قدرت رسیدن حکومت سرپرست طالبان، وظیفه‌اش را از دست داد. وی افزود: «در تلاش بودم تا یک کار دیگر پیدا کنم و از آن طریق یک لقمه نان برای خانواده‌ام به دست بیاورم، اما تلاش‌هایم نتیجه نداد و بالاخره مجبور شدم از راه غیرقانوانی به ایران بیایم.» این خبرنگار محلی یادآور شد که اگر برای بهبود وضعیت رسانه‌ها تلاش نشود، بیش‌تر خبرنگاران مجبور به ترک کشور خواهند شد.
گفتنی است که در حال حاضر در ولایت لوگر سه رادیوی خصوصی و یک رادیوی محلی دولتی فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.