• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

موسسه «ORCD» در بدخشان کارمندانش را برکنار کرده و معاش‌ آن‌ها را نپرداخته‌ است

  • کد خبر : 6374
  • 29 جدی 1400 - 8:03
موسسه «ORCD» در بدخشان کارمندانش را برکنار کرده و معاش‌ آن‌ها را نپرداخته‌ است

شماری از کارمندان موسسه تحقیقاتی، علمی و اجتماعی «ORCD» در بدخشان می‌گویند که این موسسه با حمایت دفتر اکتید پروژه تداوی بیماران و «سکرینینگ» واقعات سوء‌تغذی را در بدخشان گرفته بود. به گفته آنان، این موسسه پیش از ختم پروژه، تمام کارمندانش را به‌صورت غیرقانونی برکنار کرده، در حالی که حقوق شش‌ماهه‌‌ آن‌ها را نپرداخته […]

شماری از کارمندان موسسه تحقیقاتی، علمی و اجتماعی «ORCD» در بدخشان می‌گویند که این موسسه با حمایت دفتر اکتید پروژه تداوی بیماران و «سکرینینگ» واقعات سوء‌تغذی را در بدخشان گرفته بود. به گفته آنان، این موسسه پیش از ختم پروژه، تمام کارمندانش را به‌صورت غیرقانونی برکنار کرده، در حالی که حقوق شش‌ماهه‌‌ آن‌ها را نپرداخته است.
سیداکبر، کارمند دفتر موسسه تحقیقاتی، علمی و اجتماعی ORCD گفت که آنان این پروژه را در دوردست‌ترین ساحات بدخشان تطبیق می‌کردند. سیداکبر افزود: «این پروژه برای یک سال بود، اما پیش از این‌که تکمیل شود، مسوولان دروازه‌ دفتر را بستند و از بدخشان فرار کردند.» سیداکبر هم‌چنان گفت که وی و همکارانش که تعدادشان ۱۷ تن به شمول ۶ زن می‌شود، شش ماه معاش دریافت نکرده‌اند.
عابد‌الله هجران، یکی دیگر از کارمندان این موسسه، گفت که طبق قرارداد باید این دفتر کارمندانش را یک ماه پیش از برکناری‌، آگاه می‌ساخت. به گفته هجران، آنان از ولسوالی‌ها به مرکز بدخشان دعوت شدند و در یک جلسه بدون آگاهی قبلی به آن‌ها گفته شد که شما برکنار شده‌اید. او هم‌چنان گفت: «اکنون که با هماهنگ‌کننده پروژه در دفتر مرکزی در کابل تماس می‌گیریم، به ما می‌گوید که پول نداریم و اگر پول دریافت کردیم، حقوق‌ شما پرداخت می‌شود.»
نادره، کارمند برکنار شده دیگر این موسسه، گفت که از ترس قرض‌داران از خانه‌اش بیرون شده نمی‌تواند و حتا تلفنش را روشن نمی‌کند. نادره افزود: «مجبور شده‌ایم که تمام اجناس منزل، به شمول دوشک‌ها و قالین‌های خود را بفروشیم تا بتوانیم مواد غذایی خریداری کنیم.»
کارمندان معترض هشدار می‌دهند پیش از این‌که کودکان‌‌شان از فقر بمیرند، ترجیح می‌دهند در مقابل دفتر اکتید تحصن کنند و لب‌های‌‌شان را بدوزند.
در همین حال احمدیما، یکی از کارمندان دفتر اکتید در بدخشان، می‌گوید که آنان هیچ‌گونه حمایتی از دفتر موسسه تحقیقاتی، علمی و اجتماعی «ORCD» نکرده است. به گفته وی، هر دو دفتر، دو پروژه مختلف از یک دونر داشتند و این‌که آنان گفته‌اند پروژه‌شان از سوی دفتر اکتید تمویل می‌شد، حقیقت ندارد. در این رابطه می‌خواستیم دیدگاه موسسه ORCD را نیز بگیریم، اما موفق نشدیم.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.