• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

شرکت تویوتا به ماه موتر می‌فرستد

  • کد خبر : 6579
  • 08 دلو 1400 - 8:21
شرکت تویوتا به ماه موتر می‌فرستد

مقامات شرکت تویوتا روز جمعه ۲۸ جنوری (هشتم دلو) اعلام کردند که با ادارهٔ فضایی جاپان روی ساختن یک موتر یا ماه‌نوردی برای کاوش سطح کره ماه، کار می‌کنند. شرکت تویوتا امیدوار است این واسطهٔ نقلیه زمینهٔ زندگی را در مهتاب تا سال ۲۰۴۰ فراهم کرده و روزی این کاوشگر که از انرژی هایدروجن استفاده […]

مقامات شرکت تویوتا روز جمعه ۲۸ جنوری (هشتم دلو) اعلام کردند که با ادارهٔ فضایی جاپان روی ساختن یک موتر یا ماه‌نوردی برای کاوش سطح کره ماه، کار می‌کنند.
شرکت تویوتا امیدوار است این واسطهٔ نقلیه زمینهٔ زندگی را در مهتاب تا سال ۲۰۴۰ فراهم کرده و روزی این کاوشگر که از انرژی هایدروجن استفاده می‌کند، روی مریخ نیز حرکت کند.
این واسطه بنام لونرکروزر که گرفته شده از نام موتر لندکروزر این شرکت است، یاد شده و پیش بینی می‌شود که در اواخر دهه ۲۰۲۰ به مهتاب فرستاده شود.
تاکو ساتو، آمر پروژه لونر کروز به اسوشیتدپرس گفت: “ما فضا را به عنوان منطقه‌ای برای دگرگونی خود در یک قرن می بینیم. با رفتن به فضا، ممکن است بتوانیم ارتباطات از راه دور و فناوری های دیگری را توسعه دهیم که برای زندگی انسان ارزشمند است.”
قوه جاذبهٔ ماه یک ششم قوهٔ جاذبهٔ زمین است و ماه دارای فضای پیچیده با فرورفتگی‌ها، صخره‌ها و تپه‌ها است. این محیط در معرض تشعشعات و شرایط آب و هوای بسیار دشوارتر از زمین قرار دارد. هر وسیله نقلیه برای حرکت روی ماه با چالش‌های جدید زیادی روبرو خواهد شد. تویوتا می‌گوید که قادر به مقابله با این چالش‌ها است.
تویوتا از زمان تاسیس خود در دهه ۱۹۳۰ نگران از دست دادان هستهٔ اصلی تجارت خود به‌خاطر تغییرات در هر دوره بوده است. پیش از این تویوتا در زمینه مسکن، قایق، طیاره و روبات کار کرده است.
شینیحیرو نودا، یکی از انجنیران تویوتا می‌گوید که در مورد پروژه جدید هیجان‌زده است چراکه به اعتقاد وی ادامه ماموریت طولانی مدت این شرکت برای خدمت رسانی به مشتریان و کار در ماه ممکن است منابع ارزشمندی برای حیات روی زمین فراهم کند.
او افزود: “فرستادن موترهای‌مان به ماه ماموریت ما است. تویوتا تقریباً در همه جا وسیله نقلیه دارد. اما این در مورد بردن موترهای ما به جایی است که هرگز نرفته‌ایم “.
اندازه این موتر یا ماه‌نورد به اندازه یک بس کوچک خواهد بود و احتمالاً طول آن به شش متر برسد، حجم فضای داخلی آن به اندازه ۱۳ متر مکعب بوده و دو فضا نورد خواهد توانست در آن سفر کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.