• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
ترکمنستان:

افغانستان در عملی کردن پروژه تاپی اقدام جدی کند

  • کد خبر : 6612
  • 10 دلو 1400 - 7:02
افغانستان در عملی کردن پروژه تاپی اقدام جدی کند

نمایندگان کشور ترکمنستان مسئول پیشبرد پروژه تاپی می‌گویند، افغانستان باید در عملی نمودن پروژهٔ لوله گاز از مسیر این کشور اقدام جدی نماید. در خبرنامه‌یی که از سوی وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان روز شنبه به نشر رسیده آمده است، عاشیر قربان نیازوف یکی از نمایندگان، کشور ترکمنستان مسئول پیشبرد پروژه تاپی می‌گوید، اگر […]

نمایندگان کشور ترکمنستان مسئول پیشبرد پروژه تاپی می‌گویند، افغانستان باید در عملی نمودن پروژهٔ لوله گاز از مسیر این کشور اقدام جدی نماید.
در خبرنامه‌یی که از سوی وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان روز شنبه به نشر رسیده آمده است، عاشیر قربان نیازوف یکی از نمایندگان، کشور ترکمنستان مسئول پیشبرد پروژه تاپی می‌گوید، اگر افغانستان پروژه لوله گاز از مسیر این کشور را به گونهٔ جدی عملی نماید، می‌تواند سالانه شش میلیارد دالر عواید حق ترانزیت را از این رهگذر به دست آورد.
در دیداری که میان محمد عیسی آخند معین تخنیکی وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان و عاشیر قربان نیازوف، دولت نیازبردیوف و جیحون بزگانوف نماینده‌گان ترکمنستان، پیرامون شروع کار پروژه تاپی صورت گرفته، گفته شده که فاز اول این پروژه در ولایت هرات فعال خواهد شد.
آقای عاشیر قربان نیازوف، افزوده است که در این رابطه توجهٔ بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی را نیز جلب خواهند کرد.
آقای نیازوف، همچنان خواستار امضای تفاهم‌نامه‌‌ای در این پیوند میان افغانستان و ترکمنستان شده است.
محمد عیسی آخند، معین تخنیکی وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان، گفته است که در این رابطه ابتدا یک کمیته تشکیل خواهد شد. او گفته که قرارداد که حکومت قبلی نموده از آن حمایت می‌کنند و برای نمایندگان ترکمنستان پیشنهاد کرده که در کار پروژه تاپی از متخصصین، کارگران و ماشینری موجود در افغانستان کار گرفته شود.
وی تاکید کرده است، وسایل که برای پروژه ضرورت احساس می‌شود باید از افغانستان خریداری گردد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.