• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

طالبان از بازگشایی پوهنتون‌های دولتی خبر دادند

  • کد خبر : 6639
  • 11 دلو 1400 - 6:28
طالبان از بازگشایی پوهنتون‌های دولتی خبر دادند

وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان می‌گوید که روند تدریس در پوهنتون‌های ولایات گرمسیر به تاریخ ۱۳ دلو و در ولایات سردسیر به تاریخ هفتم ماه حوت سال جاری آغاز می‌شود. مولوی عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان در یک پیام ویدیویی گفت که امتحان سمستر اخیر سال تحصیلی به تاریخ هفتم ماه حوت […]

وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان می‌گوید که روند تدریس در پوهنتون‌های ولایات گرمسیر به تاریخ ۱۳ دلو و در ولایات سردسیر به تاریخ هفتم ماه حوت سال جاری آغاز می‌شود.
مولوی عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان در یک پیام ویدیویی گفت که امتحان سمستر اخیر سال تحصیلی به تاریخ هفتم ماه حوت آغاز و تا اخیر ماه ادامه خواهد داشت، اما پیش از آن روند تدریس برای سه هفته جریان خواهد داشت.
به همین ترتیب، به گفتۀ آقای حقانی، روند اخذ امتحان سمستر اخیر در ولایات سردسیر به تاریخ اول ماه حمل سال آینده آغاز و تا ۲۵ این ماه دوام خواهد داشت.
محصلین ولایات سردسیر نیز پیش از امتحان برای سه هفته تدریس خواهند شد.
اما آقای حقانی در مورد این که آیا دختران و زنان نیز می‌توانند به تحصیلات شان در پوهنتون‌های دولتی ادامه دهند یا نه، معلومات ارایه نکرد.
پیش از این، حکومت طالبان گفته بودند که صنوف درسی دختران و پسران در پوهنتون‌ها باید از هم جدا باشد.
طالبان پس از تسلط بر افغانستان، محدودیت های گسترده را بر افغان‌ها، به ویژه بر زنان وضع کرده اند.
مکاتب متوسطه و لیسه در اکثر ولایات به روی دختران مسدود باقی مانده است و زنان به استثنی سکتور صحت و معارف، از رفتن به وظیفه منع شده اند. این گروه همچنان بر مسافرت زنان، بدون داشتن محرم نیز محدودیت وضع کرده است.
جامعۀ جهانی به ویژه غرب و ملل متحد همواره طالبان را ترغیب کرده اند تا به حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام گذشته و نیز حکومت فراگیر و همه‌شمول را شکل دهند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.