• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

صندوق جهانی پول ۶ میلیارد دالر به پاکستان قرضه می دهد

  • کد خبر : 6707
  • 14 دلو 1400 - 6:58
صندوق جهانی پول ۶ میلیارد دالر به پاکستان قرضه می دهد

صندوق جهانی پول وام متوقف شده پاکستان را دوباره احیا می کند تا اقتصاد در حال فروپاشی این کشور دوباره با ثبات گردد. حکومت پاکستان می خواهد برای برآورده ساختن شرایط صندوق جهانی پول، اصلاحات جدیدی اقتصادی را وضع کند. صندوق بین المللی پول (IMF) وام ۶ میلیارد دالری به تعویق درآمده برای پاکستان را […]

صندوق جهانی پول وام متوقف شده پاکستان را دوباره احیا می کند تا اقتصاد در حال فروپاشی این کشور دوباره با ثبات گردد. حکومت پاکستان می خواهد برای برآورده ساختن شرایط صندوق جهانی پول، اصلاحات جدیدی اقتصادی را وضع کند.
صندوق بین المللی پول (IMF) وام ۶ میلیارد دالری به تعویق درآمده برای پاکستان را دوباره احیا کرده است تا نه تنها به ثبات اقتصاد متزلزل این کشور کمک کند.
پاکستان در سال ۲۰۱۹ یک بسته قرضه مالی را برای نجات بحران مالی و اقتصاد در حال فروپاشی خود تضمین کرده بود، اما پس از پرداخت تنها سه قسط، این وام دو بار به تعلیق درآمد.
پس از آن که یک قسط ۵۰۰ میلیون دالری در سال گذشته میلادی به پاکستان پرداخت شد و پاکستان نتوانست اصلاحات اقتصادی را که ملزم آن بود عملی سازد، وام بعدی صندوق جهانی پول بار دیگر به تعلیق درآمد.
شوکت تارین وزیر مالیه پاکستان گفته است که احیای دوباره این وام پس از آن صورت می گیرد که کشورش تدابیر جدیدی را با هدف تشدید سیاست مالیاتی و افزایش مالیات به منظور برآورده ساختن شرایط صندوق جهانی پول روی دست گرفت.
به قول تارین، هیئت مدیره صندوق جهانی پول در نشست شب پنجشنبه خود در واشنگتن تصمیم گرفت که یک قسط جدید یک میلیارد دالری در اختیار این قدرت اتومی در آسیا قرار داده شود.
این تصمیم صندوق جهانی پول به عنوان یک تقویت حیاتی برای احیای اقتصاد در حال فروپاشی پاکستان شمرده می شود تا با آن بتواند در برابر افزایش جهانی قیمت انرژی و موادخام مبارزه کند.
اما تلاش های حکومت در اسلام آباد برای کسب درآمد بیشتر از طریق مالیات، میزان تورم پولی را در این کشور به ۱۳ درصد بالا خواهد برد.
فیصله صندوق جهانی پول چند ماه پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی اعلام کرد که مبلغ ۳ میلیارد دالر را در بانک مرکزی پاکستان سرمایه گذاری می کند تا این کشور بتواند ذخایر رو به اتمام مالی خود را روی پا نگهدارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.