• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
بایدن:

حمله روسیه به اوکراین سبب پایان نورد استریم ۲ خواهد شد

  • کد خبر : 6767
  • 18 دلو 1400 - 7:15
حمله روسیه به اوکراین سبب پایان نورد استریم ۲ خواهد شد

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا هشدار داد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند خط لوله گاز نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد. جوبایدن این سخنان را در دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بیان کرد. رییس جمهور امریکا که همواره مخالف این پروژه خط لوله انتقال گاز بوده […]

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا هشدار داد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند خط لوله گاز نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد.
جوبایدن این سخنان را در دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بیان کرد.
رییس جمهور امریکا که همواره مخالف این پروژه خط لوله انتقال گاز بوده است، طی نشستی خبری همراه با آقای شولتس در کاخ سفید گفت که عبور نیروهای روسیه از مرز اوکراین به معنای پایان این پروژه‌ خواهد بود.
او گفت: «اگر روسیه حمله کند، یعنی تانک‌ها و نیروهای آن بار دیگر از مرز اوکراین بگذرند… دیگر نورد استریم ۲ در کار نخواهد بود.»
از سویی هم، اولاف شولتس گفته است که ایالات متحده و آلمان موضع مشابهی در قبال اوکراین، روسیه و تحریم‌ها دارند. او اما به طور مستقیم به پروژه نورد استریم ۲ اشاره نکرد.
این که آیا آلمان و امریکا سیاست یکسانی درباره پروژه ۱۱ میلیارد دالری نورد استریم ۲ دارند، پرسش کلیدی است؛ چرا که این دو دموکراسی بزرگ رهبری ناتو در برابر روسیه را بر عهده دارند.
این در حالیست که روسیه بیش از یکصد هزار نیروی نظامی‌اش را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده، اما با این حال اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به آن را تکذیب می‌کند. در همین حال مقامات ایالات متحده می‌گویند که حمله روسیه به اوکراین ظرف چند روز یا چند هفته آینده ممکن است که رخ بدهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.