• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

سازمان ملل نام اشرف غنی را از فهرست سران دولت‌ها حذف کرد

  • کد خبر : 6893
  • 03 حوت 1400 - 10:24
سازمان ملل نام اشرف غنی را از فهرست سران دولت‌ها حذف کرد

سازمان ملل متحد نام اشرف غنی، رییس جمهور فراری را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرده است. در فهرست سران دولت‌های جهان که در وبسایت سازمان ملل نشر شده، نام اشرف غنی همچون رییس دولت حذف شده است. نام محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه حکومت پیشین نیز از فهرست وزیران خارجه کشورهای جهان حذف […]

سازمان ملل متحد نام اشرف غنی، رییس جمهور فراری را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرده است.
در فهرست سران دولت‌های جهان که در وبسایت سازمان ملل نشر شده، نام اشرف غنی همچون رییس دولت حذف شده است.
نام محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه حکومت پیشین نیز از فهرست وزیران خارجه کشورهای جهان حذف شده است.
این در حالی است که نام نصیر احمد فایق به حیث شارژدافیر نماینده‌گی دایمی افغانستان در ملل متحد، در فهرست روسای نماینده‌گی‌های دایمی کشورها در این سازمان به چشم می‌خورد.
آقای فایق پس از استعفای غلام محمد اسحاقزی، سفیر و نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل به حیث سرپرست کرسی افغانستان در این سازمان معرفی شد. اما احراز کرسی افغانستان در سازمان ملل به یک مساله جنجال برانگیز مبدل شد.
چندی پس از معرفی آقای فایق همچون سرپرست کرسی افغانستان، نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد که ولی محمد نعیمی، معاون و وزیر مختار این نماینده‌گی به جای نصیر احمد فایق سرپرستی نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.
در اعلامیه‌یی که از سوی نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل نشر شد، گفته شده بود که پس از استعفای غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده‌ پیشین افغانستان در سازمان ملل، سرپرستی این نماینده‌گی به آقای فایق سپرده شد، چون نعیمی که معاون اسحاق‌زی بود، در آن زمان بیمار بود.
در اعلامیه آمده بود که آقای نعیمی پس از صحت‌یاب شدن، بر اساس تشریفات و مراتب اداری از چهارم فبروری رسما مسوولیت سرپرستی نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است و آقای فایق به مسوولیت پیشین‌اش در این نماینده‌گی ادامه می‌دهد.
در اعلامیه آمده بود: «اعتبار از تاریخ ۴ فبروری ۲۰۲۲ و با درنظرداشت صحت یابی محترم محمد ولی نعیمی، وزیر مختار و معاون این نماینده‌گی، طبق نورم‌های تشریفاتی سازمان ملل متحد، که سلسلتا بعد از سفیر و نماینده دایمی، معاون وی عهده دار امور می‌باشد، ایشان رسما مسوولیت رهبری نماینده‌گی را منحیث شارژدافیر بر عهده گرفته و به کار خود ادامه می‌دهند.»
پیش از اعلامیه نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل، در نامه‌ی منسوب به محمد حنیف اتمر که به دبیرکل سازمان ملل فرستاده شده بود، از او خواسته شده بود که محمد ولی نعیمی را همچون مسوول کرسی دایمی افغانستان بگمارد.
اکنون آقای فایق می‌گوید که آن نامه از سوی سازمان ملل پذیرفته نشد. فایق در این باره گفت: «با ارسال نامه آقای اتمر و تلاش برای معرفی سرپرست جدید باعث شد که نهادهای مختلف ملل متحد به خصوص بخش حقوقی، بخش سیاسی و دیپارتمنت‌های مختلف این نامه را مورد بررسی قرار دهند. بعد از آن تصمیم گرفته شد که از تاریخ ۱۵ آگست حکومت پیشین افغانستان سقوط کرده و حکومت قبلی رسمیت نداره و به آن نامه ترتیب اثر داده نشد. این باعث شد که نام‌ها آن‌ها نیز از سیستم ملل متحد حذف شوند.»

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.