• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

افزایش خرید خانه و زمین در ترکیه از سوی افغان‌ها

  • کد خبر : 6990
  • 15 حوت 1400 - 8:42
افزایش خرید خانه و زمین در ترکیه از سوی افغان‌ها

برخی از شرکت‌های املاک در ترکیه می‌گویند که شمار خریداران خانه و زمین در ترکیه از سوی افغان‌ها، پنجاه درصد افزایش یافته است. مسوولان این شرکت‌ها تاکید می‌ورزند که از شش ماه بدینسو، شمار متقاضیان خانه در استانبول دو برابر شده است و هفتاد درصد مشتریان آنان مقام‌های بلند و پایین رتبه حکومت پیشین افغانستان […]

برخی از شرکت‌های املاک در ترکیه می‌گویند که شمار خریداران خانه و زمین در ترکیه از سوی افغان‌ها، پنجاه درصد افزایش یافته است. مسوولان این شرکت‌ها تاکید می‌ورزند که از شش ماه بدینسو، شمار متقاضیان خانه در استانبول دو برابر شده است و هفتاد درصد مشتریان آنان مقام‌های بلند و پایین رتبه حکومت پیشین افغانستان است.
بولینت اوذدن، مشاور یکی از شرکت‌های املاک گفت: «در سال‌های اول، اخذ تابعیت ترکیه از سرمایه‌گذاری پنجصد هزار دالر آغاز می‌شد اما در این سه سال اخیر خارجی‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری دوصد و پنجاه هزار دالر تابعیت ترکیه را به دست بیاورند.»
سرمایه‌گذاران و بازرگانان به هدف گرفتن تابعیت در ترکیه خانه و یا زمین می‌خرند.
عمر احمدی، مسوول شرکت احمدی گلوبل گروپ گفت: «افغان‌ها اکثرا در این تحولات اخیر آمدن در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند روی خانه، بعضی شان شرکت باز کردند، بعضی شان رستورانت باز کردند و بسیاری شان از یک لک دالر تا یک میلیون، دو میلیون و حتا چهار میلیون دالر سرمایه‌گذاری کردند.»
آمارهای دقیق در باره سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ترکیه در بخش خانه و زمین روشن نیست، اما اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در یک سال گذشته، یک‌هزار و پنجصد سرمایه‌گذار خورد و بزرگ به هدف سرمایه‌گذاری به ترکیه رفته اند.
خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «مشکل وجود دارد، فرار سرمایه نباید از کشور صورت بگیرد این به زیان کشور است، هر قدر سرمایه از کشور می‌رود مفاد آن به دیگر مردم است به سود ما نیست.»
پیش از سقوط نظام جمهوریت، تبلیغات شرکت‌ها در رسانه‌های اجتماعی برای خرید خانه در ترکیه بازتاب گسترده داشت، در کنار آن، بیشتر شرکت‌های گردشکری در کابل نیز زمینه را برای خرید خانه در ترکیه فراهم می‌کردند.
قیس سهرابی، مسوول یکی از شرکت‌های گردشگری گفت: «هفتاد در صد شرکت‌های تراول اجنسی کار اش همین است وقتی که کسی که خانه می‌گیرد در آنجا بسیار پول زیاد به این شرکت‌ها می‌دهد.»

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.