• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

ورزشکاران رشته باتوران‌دود ولایت پنجشیر به نام این ولایت شش مدال ثبت کردند

  • کد خبر : 7065
  • 20 حوت 1400 - 10:42
ورزشکاران رشته باتوران‌دود ولایت پنجشیر به نام این ولایت شش مدال ثبت کردند

مسوولان در آمریت تربیت‌ بدنی و ورزش ولایت پنجشیر می‌گویند که تیم ورزشکاران رشته باتوران‌دود در رقابت‌های ملی این رشته شش مدال را به نام این ولایت به ثبت رساندند. غلام‌ایشان الماس، مسوول اداره تربیت بدنی و ورزش ولایت پنجشیر، روز جمعه، ۲۰ حوت، گفت که در این مسابقات ۱۲۲ ورزشکار از ولایت‌های کابل، قندهار، […]

مسوولان در آمریت تربیت‌ بدنی و ورزش ولایت پنجشیر می‌گویند که تیم ورزشکاران رشته باتوران‌دود در رقابت‌های ملی این رشته شش مدال را به نام این ولایت به ثبت رساندند.
غلام‌ایشان الماس، مسوول اداره تربیت بدنی و ورزش ولایت پنجشیر، روز جمعه، ۲۰ حوت، گفت که در این مسابقات ۱۲۲ ورزشکار از ولایت‌های کابل، قندهار، میدان‌وردک، بغلان، کاپیسا، پروان، پنجشیر و کنر اشتراک کرده بودند.
به گفته او، در این رقابت‌ها که برای دو روز از سوی کمیته ملی المپیک در کابل برگزار شده بود، ۱۳ ورزشکار ولایت پنجشیر یک مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز را به نام این ولایت به ثبت رساندند.
گفتنی‌ است که جمنازیوم ورزشی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش پس از ده سال روز پنج‌شنبه، ۱۹ حوت، شاهد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی باتوران‌دود بود.
بربنیاد اظهارات مسوولان، ورزش باتوران‌دود تاکنون در هشت ولایت نماینده‌گی فعال ایجاد کرده و آن‌ها تلاش دارند این ورزش افغانستانی را در تمام ولایت کشور ترویج و گسترش دهند.
باتوران‌دود نوعی ورزش آمیخته از تاکتیک‌های رزمی است که برای نخستین بار در سال ۱۳۸۵ در چارچوب ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش ثبت و راجستر شد. به گفته مسوولان، این ورزش ریشه در تاریخ فرهنگی مردم افغانستان دارد.
ورزش باتوان‌دود دارای قوانین و مقررات خاص خود است و ورزشکاران نیز با برزوی سیاه و پیراهن سفید داخل میدان مسابقه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.