• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

آمریکا اقامت قانونی ۱۸ ماهه به افغانهای منتقل شده می‌دهد

  • کد خبر : 7111
  • 26 حوت 1400 - 16:56
آمریکا اقامت قانونی ۱۸ ماهه به افغانهای منتقل شده می‌دهد

آمریکا به افغان‌هایی که پس از کنترل کابل به دست طالبان از افغانستان به آمریکا منتقل شده‌اند، اجازه اقامت قانونی برای حداقل ۱۸ماه را می‌دهد تا فرصت کافی کسب اقامت دائمی را داشته باشند. وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که فقط افرادی که از ۱۵ مارس/مارچ ۲۰۲۱ به آمریکا منتقل شده‌اند، واجد […]

آمریکا به افغان‌هایی که پس از کنترل کابل به دست طالبان از افغانستان به آمریکا منتقل شده‌اند، اجازه اقامت قانونی برای حداقل ۱۸ماه را می‌دهد تا فرصت کافی کسب اقامت دائمی را داشته باشند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که فقط افرادی که از ۱۵ مارس/مارچ ۲۰۲۱ به آمریکا منتقل شده‌اند، واجد شرایط این امتیاز هستند.
الخاندرو مایورکاس، وزیر امور امنیت داخلی آمریکا، گفت اختصاص اقامت موسوم به”وضعیت حفاظت شده موقتی” به اتباع افغان که پیش‌تر در ایالات متحده مقیم شده‌اند، کمک می‌کند که آنها به شرایط ناامن در افغانستان تحت کنترل طالبان بازگردانده نشوند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است افرادی که پس از ۱۵ مارچ/مارس ۲۰۲۲ وارد آمریکا شوند واجد شرایط ثبت نام این اقامت ۱۸ماهه نخواهند بود.
براساس گزارش‌ها بیشتر افغان‌هایی که از طریق عملیات آمریکا موسوم به “استقبال از متحدان” از افغانستان به آمریکا منتقل شده بودند، به دلایل بشردوستانه، به صورت موردی و به مدت دو سال مجوز کار و اقامت دریافت کرده‌اند.
به نظر می‌رسد مجوز تازه به افراد بدون ویزا امکان دهد که برای روند طولانی‌ اقامت در آمریکا فرصت داشته باشند.
به گفته رسانه‌های آمریکایی امتیاز “وضعیت حفاظت شده موقت” به بیش از ۷۴۰۰۰ افغان است که از ۱۵ مارچ/مارس وارد آمریکا شده‌اند و از جمله شامل ۲۰۰۰ افغان دیگر نیز خواهد شد که جدا از روند انتقال، سال گذشته وارد آمریکا شده‌اند.
بسیاری از افغان‌هایی که به آمریکا برده شده‌اند، به عنوان مترجم نیروهای نظامی، راننده و سایر نقش‌های حمایتی در طول دو دهه که سربازان آمریکایی در این کشور حضور داشتند، خدمت کرده‌اند.
افرادی که به آمریکا برده شده‌اند، در سیستم کند مهاجرتی این کشور سال‌ها برای دریافت گرین‌کارت و شهروندی آمریکا باید منتظر بمانند.
در روزهای اخیر، خبرگزاری دولتی باختر گزارش داده‌است که حدود ۳۰۰ نفر از افغان‌های در انتظار رفتن به آمریکا، از اقامت‌گاه‌های موقتی در کشور امارات متحده عربی به کابل بازگشته‌اند.
ماه گذشته، صدها افغان در اعتراض به “کندی” روند وضعیت انتقال به کشورهای غربی در محل اسکان موقت خود در ابوظبی تظاهرات کردند. براساس گزارش‌ها پس از حدود هفت ماه انتظار به برخی از آنها گفته شده است که ممکن است هرگز به آمریکا برده نشوند.
به گفته معترضین آنها “تنها یک درخواست” دارند که پس از ماه‌ها که از کابل به اینجا آورده شدند سرنوشت‌شان روشن شود.
سفارت آمریکا ظاهرا به آنها گفته است که جدول زمانی مشخصی برای رسیدگی وجود ندارد و بعید است که “همه” آنها به آمریکا منتقل شوند.
گفته شده که حدود ۱۲۰۰۰ نفر در دو مرکز اسکان موقت در ابوظبی به سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.