• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

پارلمان اروپا محرومیت دختران افغان از آموزش را محکوم کرد

  • کد خبر : 7190
  • 18 حمل 1401 - 10:53
پارلمان اروپا محرومیت دختران افغان از آموزش را محکوم کرد

در ادامه واکنش‌ها به محرومیت دختران بالاتر از صنف ششم از مکتب‌، پارلمان اتحادیه اروپا مسدود ماندن مکتب‌‌های دخترانه در افغانستان را محکوم کرده است. اعضای پارلمان اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با صدور یک قطعنامه، از امارت اسلامی خواسته اند تا محدودیت‌های آموزشی در برابر دختران و زنان افغان را بر دارد. در این قطعنامه […]

در ادامه واکنش‌ها به محرومیت دختران بالاتر از صنف ششم از مکتب‌، پارلمان اتحادیه اروپا مسدود ماندن مکتب‌‌های دخترانه در افغانستان را محکوم کرده است.
اعضای پارلمان اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با صدور یک قطعنامه، از امارت اسلامی خواسته اند تا محدودیت‌های آموزشی در برابر دختران و زنان افغان را بر دارد.
در این قطعنامه آمده است: «اوضاع زنان و دختران در افغانستان به طور پیوسته رو به وخامت است. زنان افغان اجازه ندارند بیش از ۷۲ کیلومتر را به تنهایی سفر کنند. آنان از حقوق بنیادی شان مثل حق کار، آموزش و سفر محروم می‌شوند.»
اعضای پارلمان اروپا همچنان تلاش‌های دوامدار برای حذف زنان و دختران از جامعه را نکوهش کرده است.
تصمیم حکومت تازه مبنی بر مسدود ‌ماندن مکتب‌های متوسطه و لیسه دختران در افغانستان در روز های پسین واکنش‌های جدی را در سطح ملی و جهانی به دنبال داشته است، تصمیمی که به باور مدافعان حقوق زنان با دوام‌اش سبب کاهش اعتماد مردم به امارت اسلامی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.