• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

محدودیت‌ بر انتقال پول بازرگانان به خارج رفع شده است

  • کد خبر : 7313
  • 31 حمل 1401 - 9:47
محدودیت‌ بر انتقال پول بازرگانان به خارج رفع شده است

مقام‌ها در بانک مرکزی افغانستان می‌گویند که تمامی بازرگانان و صنعت کاران پس از این می‌توانند بدون محدودیت پول خود را به بیرون از کشور انتقال دهند. سخنگوی بانک مرکزی می‌گوید که بازرگانان و صنعت کاران پس از این می‌توانند بدون محدودیت پول شان را به بیرون از کشور انتقال دهند و کالاهای بازرگانی و […]

مقام‌ها در بانک مرکزی افغانستان می‌گویند که تمامی بازرگانان و صنعت کاران پس از این می‌توانند بدون محدودیت پول خود را به بیرون از کشور انتقال دهند.
سخنگوی بانک مرکزی می‌گوید که بازرگانان و صنعت کاران پس از این می‌توانند بدون محدودیت پول شان را به بیرون از کشور انتقال دهند و کالاهای بازرگانی و مواد خام خود را خریداری کنند.
صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی گفت: «برای ایجاد سهولت به بازرگانان و انتقال داخلی، بانک های تجارتی پیسه وارد شده از درک صادرات را بدون تاخیر پرداخت کنند.»
در همین حال، شماری از صنعت کاران از برداشت محدودیت در انتقال پول استقبال می‌کنند و می‌گویند که این کار سبب فعالیت بیشتر خواهد شد.
محمد کریم عظیمی، رییس اجرایوی اتاق صنایع معادن کابل در این باره گفته است: «ما امیدوار استیم که این چالش رفع شود، یک بار دیگر هم چنین اعلام شد که این چالش رفع شده، اما بازهم دیدیم که مشکل پا برجاست و ما نمی‌توانیم که پول به خارج از کشور حواله بکنیم.»
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که محدودیت در انتقال پول، کار صادرات و واردات را با مشکل روبرو کرده است. خان جان الکوزی، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «پول که در بانک‌ها داریم باید اجازه داده شود که تجار و کارخانه دار پول را بکشد.»
در تازه‌ترین آمار اداره ملی احصاییه و معلومات، کسر بیلانس تجارت افغانستان به بیش از هشتاد درصد می‌رسد و بازرگانان تمامی کالاهای مورد نیاز شهروندان را از بیرون وارد می‌کنند و نیاز به رفع محدودیت های بانکی دارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.