• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان با هواپیمای ایربس

  • کد خبر : 7393
  • 13 ثور 1401 - 10:41
طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان با هواپیمای ایربس

شرکت هواپیمایی “کانتاس” طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان را از آسترالیا به لندن و نیویارک انجام می دهد. اینگونه حدود چهار ساعت از زمان پروازهای تجاری کاهش می یابد. انتظار می رود که اولین پرواز اواخر ۲۰۲۵ انجام شود. این شرکت هواپیمایی آسترالیا ۱۲ هواپیمای ” A350-1000″ از شرکت ایربس سفارش داده که به […]

شرکت هواپیمایی “کانتاس” طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان را از آسترالیا به لندن و نیویارک انجام می دهد. اینگونه حدود چهار ساعت از زمان پروازهای تجاری کاهش می یابد. انتظار می رود که اولین پرواز اواخر ۲۰۲۵ انجام شود.
این شرکت هواپیمایی آسترالیا ۱۲ هواپیمای ” A350-1000″ از شرکت ایربس سفارش داده که به آن توان می بخشد تا سال ۲۰۲۵ پروازهای بدون توقف را از سیدنی و ملبورن به شهرهای نیویارک و لندن انجام دهد. جت های جدید در طولانی ترین پرواز تجاری جهان تحت “پروژه طلوع آفتاب” استفاده خواهند شد.
آلن جویس، مدیر اجرایی شرکت کانتاس در بیانیه ‌ای گفت: «تصمیم هیئت‌ مدیره برای تأیید بزرگترین سفارش هواپیما در تاریخ هوانوردی آسترالیا، رای به اعتماد آشکار به آینده گروه کانتاس است». این سفارش همچنین شامل ۴۰ جت با بدنه باریک می باشد تا ناوگان هوایی خطوط داخلی این شرکت نوسازی شود.
در حالی که ارزش این معامله فاش نشده، اما انتظار می ‌رود بر اساس فهرست قیمت هواپیماهای ایربس، به میلیاردها دالر برسد.
کانتاس از سال ۲۰۱۹ پروازهای تحقیقاتی را برای مسیرهای طولانی تر انجام داده که شامل یک پرواز آزمایشی میان لندن و سیدنی به طول ۱۷ هزار ۷۵۰ کیلومتر بود که ۱۹ ساعت و ۱۹ دقیقه طول کشید.
این شرکت هواپیمایی در حال حاضر یک سفر ۱۴ هزار و ۴۹۸ کیلومتری از شهر پرث به لندن را انجام می دهد که حدود ۱۷ ساعت طول می کشد. جویس افزود: «هواپیماهای جدید و متنوع چیزهای تازه ای را ممکن می کنند. فاصله بین هر شهر با آسترالیا با این پروژه و هواپیماهایش تنها یک پرواز می شود.» او افزود: «این آخرین راه حل و چالش برای ستم دوری است.»
این قرارداد کانتاس را به راه ‌اندازی پروازهای مستقیم با ریکارد حدوداً ۲۰ ساعت در «مسیر کانگورو» بین سیدنی و لندن نزدیک ‌تر می ‌کند. این شرکت گفته که سفرهای برنامه ریزی شده “تا چهار ساعت از زمان سفر را در مقایسه با پروازهای تک توقفی امروزه کاهش می یابد.”
کانتاس همچنین انتظار دارد ۲۰ فروند هواپیمای بدنه باریک “A321XLR” را از اواخر سال ۲۰۲۴ تحویل بگیرد. در حالی که ۲۰ هواپیمای “A220s” کوچکتر را در اواخر سال ۲۰۲۳ وارد عملیات پروازهایش خواهد ساخت. این هواپیماها به ناوگان داخلی کهنسال این شرکت ظاهر و باطنی بهتری خواهد داد.
این قرارداد همچنین شامل گزینه هایی برای خرید ۹۴ هواپیمای اضافی است که تا سال ۲۰۳۴ وارد بازار خواهند شد. آلن جویس، مدیر اجرایی شرکت کانتاس اضافه کرد: «زمانبندی برای این سفارش به این معنی است که می‌ توان پول آن را به مروز زمان و از طریق درآمد خود تأمین کرد. در عین زمان توانایی مالی برای بازدهی به سهامداران، مطابق با چارچوب های مالی مان نیز باقی می‌ ماند.» جویس افزود: «اگر ناوگان جدید داخلی با سوخت های فسیلی کار کند، حداقل ۱۵ درصد انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و زمانی که با سوخت پایدار هوانوردی کار می کند، به میزان قابل توجهی بهتر خواهد شد.»
کانتاس اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ پروازهای تجاری سیدنی، ملبورن و بریزبن به نیویورک و لندن را راه اندازی کند، اما این پروژه با محدودیت های اعمال شده به دلیل همه گیری ویروس کرونا مواجه شد. با افزایش تقاضا در داخل و خارج، این شرکت به دنبال سرمایه گذاری و بهبود شرایط خود در بازار هوانوردی ملکی است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.