• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

سفیر پاکستان درکابل از افزایش صادرات افغانستان به پاکستان خبر داد

  • کد خبر : 7487
  • 07 جوزا 1401 - 10:32
سفیر پاکستان درکابل از افزایش صادرات افغانستان به پاکستان خبر داد

سفیر پاکستان در افغانستان می‌گوید که میزان صادرات افغانستان به پاکستان افزایش یافته است و اسلام‌آباد تلاش دارد که دو بندر تازه با افغانستان ایجاد نماید. این دیپلومات پاکستانی می‌افزاید که حجم تجارت میان کابل و اسلام‌آباد باید افزایش یابد. وی از حل مشکلات فرا راه صادرات افغانستان در بندرهای پاکستان نیز خبر داده است. […]

سفیر پاکستان در افغانستان می‌گوید که میزان صادرات افغانستان به پاکستان افزایش یافته است و اسلام‌آباد تلاش دارد که دو بندر تازه با افغانستان ایجاد نماید.
این دیپلومات پاکستانی می‌افزاید که حجم تجارت میان کابل و اسلام‌آباد باید افزایش یابد. وی از حل مشکلات فرا راه صادرات افغانستان در بندرهای پاکستان نیز خبر داده است.
منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل، گفت: «پاکستان می‌خواهد دو بندر جدید ایجاد نماید؛ اول بنام ارندو در چترال و دوم بنام بنشید در نزدیک دیر که به زودی این بندرها ایجاد خواهند شد. ما قادر به ایجاد فرصت‌ها برای توسعه تجارت میان پاکستان و افغانستان بوده ایم؛ مشکلاتی زیادی هنوز هم در برخی از نکات وجود دارند و ما روی آن صحبت خواهیم کرد.»
از سوی هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری از سفارت پاکستان می‌خواهد که در بندرهای موجود به ویژه تورخم سهولت ایجاد نماید. خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت:«پنج بندر که اکنون رسمی استند برای زیربنا و تسهیلات آن بندرها سهولت ایجاد شود.»
در همین حال، محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «در حال حاضر دوازده موتر در بولدک ایستاد استند و مشکل وجود دارد.»
مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که میکانیزم تجارت کالا به کالا نهایی شده است و باید گام‌های عملی برای این تجارت برداشته شوند.
خانجان الکوزی می‌گوید: «تجارت جنس به جنس را شروع می‌کنیم و میکانیزم آن آماده شده است و تا آن زمان نباید پاکستان از ما فورم «ای ای اف» بخواهد.»
با این هم انتظار می‌رود ماه آینده نیز سفیر پاکستان با بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغانستان در باره برطرف شدن مشکلات بازرگانان نشست مشترک برگزار نماید و اما اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در حال حاضر میزان تجارت میان کابل و اسلام‌آباد نسبت به سال‌های پیش کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.