• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تأکید بر گسترش مناسبات تجاری ایران و افغانستان

  • کد خبر : 7501
  • 11 جوزا 1401 - 8:23
تأکید بر گسترش مناسبات تجاری ایران و افغانستان

دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان و نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان بر افزایش مناسبات تجاری و تقویت زیرساخت‌های مرزی دو کشور تأکید کردند. دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان عصر دیروز با سیدحسین میرشفیعی، نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان و شیرزادی، رایزن […]

دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان و نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان بر افزایش مناسبات تجاری و تقویت زیرساخت‌های مرزی دو کشور تأکید کردند.
دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان عصر دیروز با سیدحسین میرشفیعی، نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان و شیرزادی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل، دیدار و دو طرف بر تقویت زیرساخت‌های مرزی، بنادر، پارک‌های صنعتی و صادرات خالص گفت‌وگو کردند.
میرشفیعی در این دیدار گفت: همان گونه که افغانستان خریدار شماری از کالاهای ایران است، جمهوری اسلامی ایران نیز خریدار محصولات افغانستان بوده که با مدیریت و توافقات دو جانبه، می‌توان تجارت دو کشور را تنظیم نمود.
نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان افزود: بندر چابهار با امکانات بهتر و بیشتر در خدمت تاجران افغانستان است، آنها می‌توانند از ناوگان هوایی این بندر در بخش حمل و نقل کالاها بهره ببرند.
جمال، دستیار امور صنعت و تجارت دولت طالبان نیز ضمن استقبال از اظهارات شفیعی به مشترکات دو کشور اشاره کرده و به تحکیم روابط بیشتر ایران و افغانستان تأکید کرد.
جمال افزود: با وجود تحولات؛ روابط دو کشور حسنه و استوار بر حسن هم‌جواری بوده و این روابط در عرصه‌های اقتصادی، تجارتی و سرمایه‌گذاری نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.