• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
با سرمایه‌گذاری مشترک تاجران افغان و چینی:

کار اعمار مارکیت سنگهای قیمتی در ننگرهار آغاز شد

  • کد خبر : 7546
  • 17 جوزا 1401 - 11:26
کار اعمار مارکیت سنگهای قیمتی در ننگرهار آغاز شد

با سرمایه‌¬¬گذاری ۳ میلیون دالری تاجران افغان و چینی در شهر جلال‌آباد مرکز ننگرهار امروز کار اعمار یک باب مارکیت خرید و فروش سنگ¬های قیمتی در این ولایت آغاز شد. مقام¬ها می¬گویند، با فعالیت این مارکیت، جلو قاچاق سنگ¬های قیمتی به خارج از کشور گرفته خواهد شد و علاوه بر این، برای مردم زمینۀ کار […]

با سرمایه‌¬¬گذاری ۳ میلیون دالری تاجران افغان و چینی در شهر جلال‌آباد مرکز ننگرهار امروز کار اعمار یک باب مارکیت خرید و فروش سنگ¬های قیمتی در این ولایت آغاز شد.
مقام¬ها می¬گویند، با فعالیت این مارکیت، جلو قاچاق سنگ¬های قیمتی به خارج از کشور گرفته خواهد شد و علاوه بر این، برای مردم زمینۀ کار نیز مساعد خواهد گردید.
مفتی عبدالحمید آخوندزاده رئیس معادن و پترولیم ننگرهار در نشستی که در این مورد برگزار شده بود، گفت که کار این مارکیت از سوی شرکت تجاری سنگ¬های قیمتی و نفرایت افغان – چین به پیش برده می¬شود.
او گفت: «ما یک ضرورت تلقی کردیم که چنین مارکیت¬هایی در داخل افغانستان گشوده شود، تا به تاجران و مردم زمینۀ کار مساعد گردد و مردم به آسانی بتوانند که اموال خود (سنگ¬های قیمتی) را به این مارکیت بیاورند و بفروشند که با این کار جلو قاچاق نیز گرفته خواهد شد.»
وانگ هونگ بین رئیس شرکت تجاری سنگ¬های قیمتی و نفرایت افغان – چین گفت، هزینۀ ساخت این مارکیت 3 میلیون دالر می¬باشد که از سوی تاجران افغان و چین پرداخت می¬گردد و برای 200 تن به طور مستقیم و غیرمستقیم زمینۀ کار فراهم خواهد شد.
او می¬گوید، در این مارکیت هر تاجر می¬تواند که کار خرید و فروش سنگ¬های قیمتی را انجام دهد، اما می¬افزاید که از طریق این مارکیت، نفرایت تنها به چین انتقال می¬شود و سایر سنگ¬های قیمتی می¬تواند به سایر کشورها نیز صادر گردد.
وی افزود: «ما به حمایت شما می¬توانیم که این مارکیت را قوت بخشیم و آن را به یک مارکیت جهانی سنگ¬های قیمتی و نفرایت مبدل سازیم؛ سنگ-های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان را به چین و جهان برسانیم. ما به شما اطمینان می‌دهیم که تمام قوانین حکومت افغانستان را رعایت می¬کنیم.»
بانی سعیداحمد شریک افغان این شرکت سنگ¬های قیمتی و نفرایت افغان – چین، از حکومت خواست که امنیت تاجران را تامین کند و همچنان اطمینان داد که این شرکت در بخش کاریابی زمینه¬های زیادی را مساعد خواهد ساخت.
مولوی شاهدالله نورانی نمایندۀ والی ننگرهار که در این نشست صحبت می¬کرد، دربارۀ تامین امنیت به تاجران افغان و چینی اطمینان داد.
او گفت: «به تاجران داخلی و خارجی اطمینان کامل می‌دهیم که برای تامین امنیت آن¬ها و موادی که می¬خواهند از افغانستان به خارج صادر کنند و یا از خارج به افغانستان بیاورند؛ ان شاءالله ما در راستای ایجاد تمام سهولت¬ها با تاجران همکاری و کمک می¬کنیم.»
ننگرهار که دارای معادن غنی سنگ تالک، نفرایت و گچ می¬باشد، سایر انواع مختلف سنگ¬های قمیتی و نیمه قیمتی نیز در این ولایت پیدا می¬شود که اکثر آن به دلیل نبود بازار قانونی و مناسب قاچاق می¬گردد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.