• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
رییس آژانس بین‌المللی انرژی:

جهان در وسط اولین بحران واقعی انرژی قرار دارد

  • کد خبر : 8109
  • 02 عقرب 1401 - 15:41
جهان در وسط اولین بحران واقعی انرژی قرار دارد

در پی تنگ‌ترشدن بازار نفت و گاز طبیعی در سراسر جهان و کاهش عرضه این کالا از سوی تولیدکننده‌گان، رییس آژانس بین‌الملل انرژی (IEA)، هشدار داده است که جهان در‌ وسط یک‌ بحران واقعی انرژی قرار گرفته است. به گزارش رویترز، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، روز دوشنبه، ۲۴ اکتوبر، در جریان نشست […]

در پی تنگ‌ترشدن بازار نفت و گاز طبیعی در سراسر جهان و کاهش عرضه این کالا از سوی تولیدکننده‌گان، رییس آژانس بین‌الملل انرژی (IEA)، هشدار داده است که جهان در‌ وسط یک‌ بحران واقعی انرژی قرار گرفته است.
به گزارش رویترز، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، روز دوشنبه، ۲۴ اکتوبر، در جریان نشست سنگاپور در مورد انرژی این هشدار را داده است.
بیرول گفته است: «افزایش واردات گاز مایع به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و بازگشت احتمالی اشتهای چینی‌ها برای سوخت، بازار را سفت خواهد کرد، زیرا تنها ۲۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت جدید گاز طبیعی مایع در سال آینده به بازار خواهد آمد.»
در همین حال، کاهش تولید ۲ میلیون بشکه نفت در روز از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز تصمیم خطرناک عنوان شده است.
بیرول گفته که رشد تقاضا به نفت در سال جاری نزدیک به ۲ میلیون بشکه در روز است.
او هشدار داده است: «این تصمیم خطرناک است؛ زیرا چندین اقتصاد در سراسر جهان در آستانه رکود هستند، اگر ما در مورد رکود جهانی صحبت می‌کنیم، پس من این تصمیم را واقعاً تأسف‌بار دیدم.»
با این حال، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفته است که بحران کنونی انرژی می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ انرژی باشد تا کشورها روند استفاده از منابع انرژی پاک و پایدار را تسریع کنند.
گفتنی است که در پی جنگ میان روسیه و‌ اوکراین بازار نفت و گاز دچار نوسانات جدی شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.