• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و بلافاصله مدیران ارشد را اخراج کرد

  • کد خبر : 8121
  • 06 عقرب 1401 - 11:41
ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و بلافاصله مدیران ارشد را اخراج کرد

پس از دعواهای حقوقی چند ماهه، عاقبت ایلان ماسک توانست شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند. حالا او به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان، توییتر را هم‌چون شرکت‌هایی چون تسلا و اسپیس‌اکس تحت کنترل خود در آورده است. او پس از انجام این معامله در توییتی نوشت: «پرنده از قفس آزاد […]

پس از دعواهای حقوقی چند ماهه، عاقبت ایلان ماسک توانست شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند.
حالا او به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان، توییتر را هم‌چون شرکت‌هایی چون تسلا و اسپیس‌اکس تحت کنترل خود در آورده است.
او پس از انجام این معامله در توییتی نوشت: «پرنده از قفس آزاد شد». منظور او از پرنده، نماد توییتر است که به شکل گنجشکی آبی شناخته می‌شود. او به عنوان نخستین اقدام عملی، حکم اخراج مدیرعامل و مدیران ارشد توییتر را صادر کرد.
گزارش شده که شماری از مدیران بلندپایه ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر برکنار شده‌اند.
رویترز گفت شامگاه پنجشنبه آقای آگراوال و دو مدیر دیگر از دفتر مرکزی «فرانسیسکو» به بیرون ساختمان راهنمایی شدند.
تکمیل این معامله به ماه‎ها نزاع حقوقی پایان داد هرچند پرسش‌هایی را بر سر مسیر آینده آن برانگیخته است.
براساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، ند سگال، رئیس امور مالی و ویجایا گاده، مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری این شرکت همراه با آقای آگراوال از مقام خود کنار می‌روند.
برت تیلور که از نوامبر گذشته رئیس هیئت مدیره توییتربود، صفحه لینکدین خود را به‌روز کرده که نشان‌دهنده این است که دیگر او در مقام خود نیست.
آقای ماسک، که خود را «پایبند به آزادی بیان بی‌هیچ قید و بندی» می‌داند، منتقد مدیریت توییتر و سیاست‌های میانه‌روی آن بوده است.
آنها بر سر شرایط خرید این شرکت درگیر شدند و آقای ماسک توییتر را به تامین اظلاعات نادرست درباره شمار کاربران این شرکت متهم کرد.
اوهمچنین احتمالا ممنوعیت‌ها بر کاربران معلق‌شده را برخواهد داشت که می‌تواند شامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده آمریکا باشد.
آقای ترامپ در پی حمله با کاخ کنگره در ژانویه۲۰۲۱ از توییتر کنار گذاشته شد.
توییتر اعلام کرد این خطر وجود دارد که آقای ترامپ باعث خشونت بیشتری شود. اما آقای ماسک این ممنوعیت را «ابلهانه» توصیف کرد.
آقای ماسک که ویدیوی ورودش به ساختمان توییتر با یک دست‌شویی در دست در روزهای گذشته فراگیر شده بود، دیروز متنی را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد و هدفش را از این خرید، توضیح داد.
او گفته درباره انگیزه‌اش از خرید توییتر و آگهی‌هایی که در این شبکه اجتماعی پخش می‌شود، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها نادرست است.
او می‌نویسد: «علت این‌که توییتر را خریدم این است که وجود یک میدان همگانی در شهری دیجیتالی، برای آینده تمدن مهم است تا در آن طیف گسترده‌ای از عقاید به سلامت و بدون توسل به خشونت بتوانند به بحث گذاشته شوند».
آقای ماسک نسبت به خطر دوقطبی شدن فضای شبکه‌های اجتماعی بین دو جناح راست و چپ افراطی هشدار داده و انگیزه آنها را تولید محتوای کلیک‌خور، در راستای پول‌سازی می‌داند. امری که باعث از دست رفتن فرصت گفت‌وگو می‌شود.
او در بخش دیگری از این بیانیه می‌نویسد که توییتر را برای پول در آوردن بیشتر خریداری نکرده بلکه هدفش کمک به بشریتی است که دوستش دارد، هر چند احتمال شکست در پیگیری این هدف را زیاد می‌داند.
آقای ماسک می‌نویسد: «توییتر به عرصه‌ای جهنمی و تماما رایگان بدل نخواهد شد. جایی که بتوان هر چیزی را بدون عواقبش گفت! علاوه بر پایبندی به قوانین کشور، پلتفرم ما باید به گرمی پذیرای همگان باشد، جایی که شما بتوانید تجربه مورد نظر خود را مطابق با ترجیحات خود انتخاب کنید».
ایلان ماسک که در حال حاضر بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد شرکت اسپیس‌اکس و تسلا است، توضیحات حساب کاربریش در توییتر را به «رئیس توییت» تغییر داد و دفتر مرکزی شرکت توییتر در سانفراسیسکو را به عنوان مکان استقرار خود اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.