• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
طالبان:

کار قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به زودی تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 8175
  • 11 عقرب 1401 - 21:19
کار قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به زودی تکمیل می‌شود

ادارۀ خط آهن حکومت طالبان می‌گوید که کار پروژۀ قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به زودی به پایان می‌رسد. این اداره روز چهارشنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) در تویترش نگاشته است: “روند ترمیمات ریلی و غیر ریلی قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به کیفیت خوب و سرعت جریان دارد. کار ترمیمات […]

ادارۀ خط آهن حکومت طالبان می‌گوید که کار پروژۀ قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به زودی به پایان می‌رسد.
این اداره روز چهارشنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) در تویترش نگاشته است: “روند ترمیمات ریلی و غیر ریلی قطعه سوم خط آهن خواف – هرات به کیفیت خوب و سرعت جریان دارد. کار ترمیمات این پروژه ۸۰ درصد انجام شده و تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. در نظر است که با تمام‌شدن امور ترمیمات آن روند انتقالات با کشور ایران آغاز شود.”
یک هیات حکومت طالبان در ماه جوزای سال روان خورشیدی، برای صحبت با مقام‌های ایرانی دربارۀ از سرگیری ترمیم بخش سوم خط آهن خواف – هرات و همکاری‌های بیشتر میان کابل و تهران به آن کشور رفته بود.
ادارۀ خط آهن حکومت طالبان در آن زمان گفته بود که این هیات افزون بر صحبت با مقام‌های ایرانی در مورد آغاز بازسازی بخش سوم خط آهن خواف – هرات، دربارۀ انتقالات و تنظیم نمودن برنامه‌های آموزشی و مسلکی به پرسونل ادارۀ خط آهن حکومت طالبان گفتگو خواهد کرد.
خط آهن خواف – هرات بیش از ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در چهار بخش تقسیم شده است که سه بخش آن – حدود ۱۲۶ کیلومتر – در داخل خاک افغانستان واقع شده است.
بخش سوم خط آهن خواف – هرات که ۶۴ کیلومتر طول دارد از ولسوالی‌های زنده جان، انجیل و غوریان ولایت هرات گذشته و ولسوالی غوریان را به میدان هوایی هرات وصل می‌کند.
حکومت پیشین افغانستان قرارداد ساخت بخش سوم خط آهن خواف – هرات را به ارزش بیش از ۵۸.۵ میلیون دالر با یک شرکت قزاقستانی بست و سرانجام این خط آهن با صدور فرمان‌های جداگانۀ روسای جمهور پیشین افغانستان و ایران افتتاح شد.
مقامات حکومت پیشین افغانستان گفته بودند که از طریق این خط آهن، در سال اول یک میلیون تن کالاهای تجارتی و ترانزیتی منتقل می‌شود و همچنان زمینۀ مسافرت روزانه ۱۶۰۰ مسافر از افغانستان به ایران و برعکس فراهم خواهد شد.
تاجران افغان می‌گویند که ترانزیت از طریق این خط آهن، ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های ترانسپورتی می‌کاهد. کار ساخت این خط آهن در سال ۱۳۸۶ خورشیدی آغاز شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.