• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
وزارت معادن:

برای استخراج معدن مس عینک به برق بیشتر نیاز است

  • کد خبر : 8177
  • 12 عقرب 1401 - 10:51
برای استخراج معدن مس عینک به برق بیشتر نیاز است

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که برای استخراج معدن مس عینک لوگر به برق بیشتر نیاز است. سرپرست این وزارت می‌افزاید که برای فراهم کردن برق برای استخراج مس از این معدن، یک معدن زغال سنگ را در ولایت بامیان به پیشبرد کارهای شرکت “ام‌سی‌سی” چین اختصاص داده‌است. شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم […]

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که برای استخراج معدن مس عینک لوگر به برق بیشتر نیاز است.
سرپرست این وزارت می‌افزاید که برای فراهم کردن برق برای استخراج مس از این معدن، یک معدن زغال سنگ را در ولایت بامیان به پیشبرد کارهای شرکت “ام‌سی‌سی” چین اختصاص داده‌است.
شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم تاکید می‌ورزد که باید استخراج، اکتشاف، پروسس و تمامی فرآیند کارهای این معدن در افغانستان انجام شوند.
آقای دلاور در این باره می‌گوید: «برای تولید چهارصد میگاوات برق، معدن زغال سنگ بامیان برای شرکت چینی ام سی سی نگهداری می‌شود.»
سرپرست این وزارت دلیل به تعویق افتادن کار این پروژه را موجودیت آثار باستانی، می‌داند و می‌گوید که گفت‌وگوها برای آغاز کار پروژه مس عینک لوگر با شرکت چینی جریان دارد.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم در مراسم ستایش از رییسان معادن ولایت‌ها می‌گوید که به هیچ کس اجازه استخراج غیر قانونی معادن داده نخواهد شد.
شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این باره گفت: «ما هرگز به استخراج معادن در افغانستان به شکل غیر قانونی به هیچ فرد یا گروهی اجازه نمی‌دهیم.»
با این حال، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی به این باور اند که با آغاز روند استخراج مس از معدن مس عینک لوگر برای هزاران تن زمینه کار فراهم خواهد کرد.
شاکر ابراهیمی، آگاه مسایل اقتصادی در این باره چنین می‎گوید: «سرمایه‌گذاری روی معدن مس عینک لوگر می‌تواند بیشتر از پنج هزار فرصت کاری را برای افراد جامعه ایجاد بکند و این یکی از تاثیرات مثبتی است که بر اساس کشور رول مهم را ایفا می‌کند.»
محمد کریم عظیمی، رییس اجرایوی اتاق صنایع و معادن کابل گفت: «پروسس مواد معدنی ما در داخل کشور باعث افزایش قیمت معادن ما خواهد شد.»
قرارداد استخراج مس عینک لوگر در سال ۲۰۰۸ میلادی با شرکت ام سی سی چین امضا شد اما تا کنون کار استخراج آن آغاز نشده‌است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.