• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
یوناما:

شش میلیون تن در افغانستان در آستانه «قحطی فاجعه‌بار» قرار دارند

  • کد خبر : 8456
  • 10 قوس 1401 - 5:19
شش میلیون تن در افغانستان در آستانه «قحطی فاجعه‌بار» قرار دارند

هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد یا یوناما گفته که شش میلیون تن در افغانستان در یک قدمی قحطی فاجعه‌بار قرار دارد. رامز الاکبروف، معاون یوناما، روز چهارشنبه، ۹ قوس، از کابل به خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد گفته که این شش میلیون تن به دلیل کمبود کمک‌های بشردوستانه ناشی از کمبود بودجه، با […]

هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد یا یوناما گفته که شش میلیون تن در افغانستان در یک قدمی قحطی فاجعه‌بار قرار دارد.
رامز الاکبروف، معاون یوناما، روز چهارشنبه، ۹ قوس، از کابل به خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد گفته که این شش میلیون تن به دلیل کمبود کمک‌های بشردوستانه ناشی از کمبود بودجه، با سطح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند.
آقای الاکبروف افزوده است: «این مرحله قبل از رفتن به مرحله ۵ است و مرحله ۵ اساساً یک مرحله قحطی فاجعه‌بار است. بنابراین، شش میلیون تن در حال نزدیک شدن به آن خط مرزی خاص هستند».
معاون هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان همچنان افزوده که دو-سوم جمعیت افغانستان که بیش از ۲۸میلیون تن را شامل می‌شود، در سال آینده میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.
الاکبروف گفته است: «ما به ۷۶۸ میلیون دالر برای حمایت از برنامه‌های آماده‌گی برای زمستان نیاز داریم و ۶۱۴ میلیون دالر قبل از پایان سال نیاز است. ما برای تامین بودجه برای کل سال با مشکل مواجه بوده‌ایم».
یوناما در کابل درحالی از نزدیک شدن شش میلیون تن در افغانستان به قحطی فاجعه‌بار خبر داده که سیگار در هفته جاری از کاهش شدید بودجه بخش‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.