• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
گزارش بنیاد حفاظت از کودکان؛

دختران دانش‌آموزی که به کودکان کار تبدیل شده‌اند

  • کد خبر : 8529
  • 15 قوس 1401 - 9:31
دختران دانش‌آموزی که به کودکان کار تبدیل شده‌اند

بنیاد حفاظت از کودکان (save the children) گزارشی از وضعیت دانش‌آموزان دختر در افغانستان پس از قدرت‌گیری طالبان‌ نشر کرده که حاوی روایت‌های اندوهگین از وضعیت این کودکان است. بنیاد حفاظت از کودکان در گزارشی که روز دوشنبه، ۱۴ قوس، نشر کرده، گفته است که دانش‌آموزان دختر در افغانستان پس از یک سال محرومیت از […]

بنیاد حفاظت از کودکان (save the children) گزارشی از وضعیت دانش‌آموزان دختر در افغانستان پس از قدرت‌گیری طالبان‌ نشر کرده که حاوی روایت‌های اندوهگین از وضعیت این کودکان است.
بنیاد حفاظت از کودکان در گزارشی که روز دوشنبه، ۱۴ قوس، نشر کرده، گفته است که دانش‌آموزان دختر در افغانستان پس از یک سال محرومیت از مکتب، امید به آینده را از دست داده‌اند و برخلاف میل‌شان به کودکان کار تبدیل شده‌اند.
به گفته این نهاد، اکنون صدها هزار دختر به‌جای این که روز خود را صرف خواندن، نوشتن و یادگیری کنند، به کار در مزارع و خانه‌های دیگران، قالین‌بافی، مراقبت از خواهر و برادر کوچک‌ترشان و نگهداری دام‌ها می‌پردازند.
ساشا مایرز، گزارشگر بنیاد حفاظت از کودکان، گفته است که تماشای نابودی یک‌شبه حقوق زنان و دختران در افغانستان که به سختی به دست آمده بود، دردناک است.
گزارشگر این نهاد نوشته است که مردم سراسر جهان باید به ندای دختران در افغانستان توجه کنند و برای تأمین حقوق آن‌ها موضع بگیرند. زیرا به باور او، دختران افغان نمی‌توانند به تنهایی با این معضل مبارزه کنند.
«احساس می‌کنم پاها و دست‌هایم با طناب بسته شده‌اند و نمی‌توانم آن کسی باشم که می‌خواهم باشم.» این روایت زنده‌گی زینب ۱۴ ساله است که از یک سال به این‌سو از رفتن به مکتب باز مانده است.
یکی دیگر از دختران دانش‌آموز به بنیاد حفاظت از کودکان گفته است: «وقتی به مکتب می‌رفتم خوشحال بودم، اما حالا تمام روز غمگینم. حس خوبی نیست.»
در گزارش این نهاد آمده است که برخی از دانش‌آموزان که حالا نمی‌توانند به مکتب بروند در فکر خودکشی هستند.
بنیاد حفاظت از کودکان از طالبان خواسته است تا اجازه بازگشت دختران به مکاتب را بدهد، زیرا هیچ دلیل اداری و‌ تدارکاتی برای توجیه این سیاست وجود ندارد.
در پی قدرت‌گیری طالبان در افغانستان، درب مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته شد. این گروه با وجود خواست‌های مکرر جهانی هنوز تمایلی به بازگشایی مکاتب دخترانه نشان نداده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.