• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
دومین نشست استراتژیک امریکا و‌ اوزبیکستان؛

افغانستان یکی از محورهای کلیدی است

  • کد خبر : 8619
  • 21 قوس 1401 - 8:39
افغانستان یکی از محورهای کلیدی است

وزارت امور خارجه امریکا گفته که قرار است هیأت‌های دیپلماتیک هر دو کشور در قالب دومین نشست استراتژیک امریکا و‌ اوزبیکستان با هم دیدار و‌ گفت‌وگو کنند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه، ۲۱ قوس و یک روز پیش از برگزاری این نشست گفته است که گفت‌وگو در مورد افغانستان یکی‌از محور‌های گفت‌وگوی […]

وزارت امور خارجه امریکا گفته که قرار است هیأت‌های دیپلماتیک هر دو کشور در قالب دومین نشست استراتژیک امریکا و‌ اوزبیکستان با هم دیدار و‌ گفت‌وگو کنند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه، ۲۱ قوس و یک روز پیش از برگزاری این نشست گفته است که گفت‌وگو در مورد افغانستان یکی‌از محور‌های گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود.
بلینکن افزوده است: «…و البته، ما موارد زیادی از جمله افغانستان برای گفت‌وگو داریم.»
قرار است دومین نشست همکاری‌های استراتژیک امریکا و‌ اوزبیکستان فردا (سه‌شنبه، ۱۳ دسامبر) در واشنگتن دی‌سی، آغاز و برای دو‌ روز ادامه داشته باشد.
ولادیمیر نوروف، وزیر امور‌خارجه اوزبیکستان، در توییتی گفته است که بازدید هیأت اوزبیک از واشنگتن دارای برنامه غنی است و‌ طی آن با مقام‌های مختلف امریکایی بخث خواهد شد.
از سوی دیگر، آنتونی بلینکن گفته است که این نشست فرصت خوبی برای صحبت در مورد چالش‌هایی است که دو‌ کشور به‌گونه مشترک با آن‌ها مواجه است.
گفتنی است که گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، علم و فناوری، آموزش و ظرفیت‌سازی انسانی از دیگر‌ محور‌های مهم مورد بحث دو‌ کشور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.