• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

توفان زمستانی و یخبندان کریسمس ۲۰۰ میلیون آمریکایی را متاثر کرد

  • کد خبر : 8732
  • 03 جدی 1401 - 6:53
توفان زمستانی و یخبندان کریسمس ۲۰۰ میلیون آمریکایی را متاثر کرد

کاهش سریع دمای هوا، برف و کولاک از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق آمریکا را در بر گرفته و در آستانه کریسمس زندگی حدود ۲۰۰ میلیون نفر را در چهار گوشه این کشور تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون دست کم ۱۲ نفر بر اثر رویدادهای ناشی از توفان زمستانی جان باخته‌اند. […]

کاهش سریع دمای هوا، برف و کولاک از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق آمریکا را در بر گرفته و در آستانه کریسمس زندگی حدود ۲۰۰ میلیون نفر را در چهار گوشه این کشور تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون دست کم ۱۲ نفر بر اثر رویدادهای ناشی از توفان زمستانی جان باخته‌اند. هزاران پرواز لغو شده و صدها هزار مسافر در فرودگاه‌ها معطل مانده‌اند.
توفان و گردباد روز جمعه با انداختن درختان و آسیب رساندن به دکل‌ها برق دست کم یک و نیم میلیون آمریکایی را بدون برق گذاشت.
در ایالت داکوتای جنوبی که قلمرو خودمختار قبیله سو آنجاست، گزارش شده بومیان برای گرم نگه‌داشتن خود و به علت کمبود سوخت، البسه و پارچه می‌سوزانند.
در کانادا و در استان‌های اونتاریو و کبک در شرق این کشور، توفان و تندبادهای سرد موجب قطعی برق صدها هزار نفر شده است.
بقیه این کشور پهناور هم از استان بریتیش کلمبیا در غرب تا نیوفائندلند در شرق با وضعیت فوق‌العاده به علت برودت هوا و توفان زمستانی مواجهند.
در آمریکا، از تگزاس در جنوب تا مین در مرز کانادا سازمان هواشناسی هشدار زمستانی صادر کرده و گفته توفان زمستانی گستره‌ای به وسعت ۳۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته است.
در شهر الک پارک ایالت مونتانا دمای هوا به منفی ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است.
در شهر هل ایالت میشیگان، کل شهر زیر برف فرورفته و دمای هوا به ۱۷ درجه زیر صفر افت کرده است.
در نیویورک، پنسیلوانیا، بوفالو و میشیگان بارش دست کم ۹۰ سانتیمتر برف پیش‌بینی شده است.
در سواحل اقیانوس اطلس و در کرانه ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و نیواینگلند هم توفان موج طغیان آب و سیل‌های ساحلی شده است.
در شمال غربی آمریکا، در شهرهایی مثل سیاتل و پورتلند که معمولا برف به خود نمی‌بینند، فرصت اسکی روی یخ برای بچه‌ها فراهم شده است.
حتی در ایالت‌های جنوبی و معمولا معتدل فلوریدا، لوئیزیانا، آلاباما و جورجیا هم دولت‌های محلی هشدار یخبندان صادر کرده‌اند.
یخ زدگی سطح جاده‌ها موجب سوانح رانندگی و تلفات جانی شده است. در اوهایو ۵۰ خودرو در بزرگراه به هم زدند و بر اثر این سانحه دست کم یک نفر کشته شده است.
سفرهای کریسمس و پایان سال هم از این شرایط جوی متاثر شده و در حالی که بارش برق و یخبندان هزاران سفر هوایی را لغو کرده، کمبود نیرو برای پارو کردن برف هم مزید بر علت شده چرا که به علت دستمزد کم کسی حاضر به برف‌پارویی نیست.
روز جمعه وبسایت فلایت‌اور که برنامه پروازها را دنبال می‌کند اعلام کرد که انتظار می‌رود ۸ هزار پرواز دیگر هم در آستانه کریسمس لغو شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.