• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

گفت‌وگو میان افغانستان و پاکستان درباره راه‌آهن افغان ترانس

  • کد خبر : 8853
  • 15 جدی 1401 - 18:20
گفت‌وگو میان افغانستان و پاکستان درباره راه‌آهن افغان ترانس

اداره راه‌آهن افغانستان می‌گوید که رییس این اداره در سفر رسمی‌اش به پاکستان روی آغاز بررسی‌های فنی راه‌آهن افغان ترانس با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کرده است. عبدالسمیع درانی‌، سخنگوی راه‌آهن افغانستان می‌گوید که رییس راه‌آهن پاکستان نیز برای پرداخت هزینه بررسی‌های فنی راه‌آهن افغان ترانس تعهد کرده است. سخنگوی اداره راه‌آهن گفت: «راه‌آهن افغان […]

اداره راه‌آهن افغانستان می‌گوید که رییس این اداره در سفر رسمی‌اش به پاکستان روی آغاز بررسی‌های فنی راه‌آهن افغان ترانس با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کرده است.
عبدالسمیع درانی‌، سخنگوی راه‌آهن افغانستان می‌گوید که رییس راه‌آهن پاکستان نیز برای پرداخت هزینه بررسی‌های فنی راه‌آهن افغان ترانس تعهد کرده است.
سخنگوی اداره راه‌آهن گفت: «راه‌آهن افغان ترانس بخاطر بررسی‌های فنی آماده‌گی لازم را دارد و مقامات پاکستانی نیز این را واضح ساختند که مشترک با ازبیکستان هزینه بررسی‌های فنی این راه‌آهن را پرداخت می‌کنند.»
در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که پروژه راه‌آهن افغان ترانس یکی از برنامه‌های بزرگ اقتصادی منطقه به حساب می‌رود که با اجرایی شدن آن افغانستان و کشورهای آسیای میانه با آسیای جنوبی وصل خواهد شد.
سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن، گفت: «در صورتی که ازبیکستان، پاکستان و افغانستان در مورد وصل راه‌آهن آسیای مرکزی و آسیای جنوبی است افغانستان به توافق عملی برسد از نظر اقتصادی و سیاسی به افغانستان بازده خوبی خواهد داشت.»
بر بنیاد اطلاعات اداره راه‌آهن کشور، برنامه افغان ترانس که از مزار شریف تا تورخم پاکستان ۷۶۴ کیلو متر را دربر می‌گیرد، با بودجه تقریبی شش ملیارد دالر، در پنج سال تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.