• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

روسیه بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تأکید کرد

  • کد خبر : 8927
  • 26 جدی 1401 - 5:12
روسیه بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تأکید کرد

خبرگزاری تاس گزارش داده است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه، با امیرخان متقی، وزیر خارجه گروه طالبان، در کابل دیدار کرده است. در این دیدار که بعد از ظهر یک‌شنبه، ۲۵ جدی، صورت گرفته، کابلوف بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تاکید کرده است. گزارش افزوده که متقی گفته است: […]

خبرگزاری تاس گزارش داده است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه، با امیرخان متقی، وزیر خارجه گروه طالبان، در کابل دیدار کرده است.
در این دیدار که بعد از ظهر یک‌شنبه، ۲۵ جدی، صورت گرفته، کابلوف بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تاکید کرده است.
گزارش افزوده که متقی گفته است: «رهبری [طالبان] به توصیه‌های دوستان روسی گوش می‌دهد و روی تشکیل یک دولت فراگیر، در مورد مسایل حقوق بشر و حقوق زنان کار می‌کند.»
سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای گفته است که دیپلمات‌های روسی بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان «به نفع برقراری سریع صلح و دست‌یابی به آشتی ملی» تاکید کردند.
در این بیانیه آمده است: «طرف روسی از حکومت کنونی [طالبان] خواست تا به آن بخش‌هایی از جامعه بین‌المللی که صادقانه به برقراری صلح در افغانستان، توسعه یک کشور مستقل و یک‌پارچه عاری از تروریسم و مواد مخدر علاقه‌مند هستند، توجه کند.»
همچنان گفته شده است که دو طرف درباره مشکلات توسعه تجارت، همکاری در مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر گفت‌وگو کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.