• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

درآمد طالبان از صادرات زغال سنگ «ارزان» به پاکستان به حدود ۱۴۰ میلیون دلار رسید

  • کد خبر : 9203
  • 03 حوت 1401 - 11:23
درآمد طالبان از صادرات زغال سنگ «ارزان» به پاکستان به حدود ۱۴۰ میلیون دلار رسید

وزارت مالیه (دارایی) طالبان می‌گوید درآمد تعرفه گمرکی صدور زغال سنگ افغانستان به پاکستان افزایش داشته است. این وزارت گفته در ده ماه نخست سال جاری «۱۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون افغانی» (۱۳۶.۴ میلیون دلار) درامد گمرکی بدست آورده است. پاکستان تنها وارد کننده انحصاری زغال سنگ افغانستان است و برای تولید انرژی برق ارزان […]

وزارت مالیه (دارایی) طالبان می‌گوید درآمد تعرفه گمرکی صدور زغال سنگ افغانستان به پاکستان افزایش داشته است. این وزارت گفته در ده ماه نخست سال جاری «۱۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون افغانی» (۱۳۶.۴ میلیون دلار) درامد گمرکی بدست آورده است.
پاکستان تنها وارد کننده انحصاری زغال سنگ افغانستان است و برای تولید انرژی برق ارزان شدیدا به این نوع سوخت نیاز دارد.
به گفته این وزارت در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ خورشیدی ۲.۷ میلیون تن زغال سنگ صادر شده است، که در مقایسه با زمان مشابه سال ۱۴۰۰ که ۹۴۸ هزار تن زغال سنگ صادر شده بود، افزایش حدود سه برابر را نشان می‌دهد.
درآمد تعرفه صادرات زغال سنگ نیز از یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون افغانی در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون افغانی رسیده است که افزایش بیش از ده میلیارد را نشان می‌دهد.
بنا به اعلامیه وزارت مالیه طالبان عواید هر تن زغال سنگ در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۹۷ افغانی (حدود ۲۳ دلار به نرخ ۸۷ افغانی) بوده و در سال جاری طالبان با چندبار افزایش تعرفه از صادرات هر تن زغال سنگ ۴۴۹۷ افغانی (حدود ۵۰ دلار به نرخ ۸۹ افغانی) دریافت کرده است که افزایش بیش از دو برابر را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.