• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

روسیه صادرات نفت به پولند را متوقف کرد

  • کد خبر : 9208
  • 05 حوت 1401 - 12:46
روسیه صادرات نفت به پولند را متوقف کرد

بر‌بنیاد گزارش‌ها، شرکت اورلن، غول نفت پولندی، اعلام کرده که طرف روسی تحویل نفت خود را از طریق خط لوله دروژبا متوقف کرده است. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که روز شنبه، ۲۵ فبروری، طبق آخرین قرارداد میان شرکت نفتی اورلن پولند و تات‌نفت روسیه، قرار بود طرف روس ۱۰ درصد از نیاز اورلن را از […]

بر‌بنیاد گزارش‌ها، شرکت اورلن، غول نفت پولندی، اعلام کرده که طرف روسی تحویل نفت خود را از طریق خط لوله دروژبا متوقف کرده است.
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که روز شنبه، ۲۵ فبروری، طبق آخرین قرارداد میان شرکت نفتی اورلن پولند و تات‌نفت روسیه، قرار بود طرف روس ۱۰ درصد از نیاز اورلن را از طریق خط لوله دروژبا تامین کند.
خط لوله دروژبا به طول چهار هزار کیلومتر، بزرگ‌ترین خط لوله جهان است.
این خط لوله از روسیه آغاز شده و با از گذر از اوکراین، بلاروس، پولند، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و آلمان تمام اروپای شرقی را پوشش می‌دهد. ظرفیت انتقال نفت خام از طریق خط لوله دروژبا به‌طور میانگین روزانه معادل ۱.۲ میلیون بشکه است.
گفتنی است که اورلن، شرکت نیمه‌دولتی نفت پولندی است که در سال ۱۹۹۹ توسط دولت پولند تاسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت سهامی در اروپای مرکزی به حساب می‌آید.
این توقف صادرات تنها یک روز پس از تصویب دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه صورت می‌گیرد. اتحادیه اروپا امروز تحریم‌هایی را با هدف تضعیف اقتصاد روسیه و شرکت‌های ایرانی که با صادرات محصولات خود به روسیه، به مسکو در جنگ با اوکراین یاری می‌رسانند، وضع کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9208

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.