• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

شرکت فناوری اصیل در یک رقابت در بخش تکنولوژی جایگاه نخست را به دست آورد

  • کد خبر : 9408
  • 23 حمل 1402 - 8:25
شرکت فناوری اصیل در یک رقابت در بخش تکنولوژی جایگاه نخست را به دست آورد
یک شرکت فن‌آوری افغانستانی به‌نام «اصیل» در یک رقابت فناوری جهانی تحت نام «Japan Challenge» برگزار شده بود، جایگاه نخست را به دست آورده است.

«XtremeTech» برگزارکننده این رقابت، روز سه‌شنبه، ۱۱ مارچ، اعلام کرده است که شرکت فناوری اصیل به رهبری نصرت خالد، با به دست آوردن این پیروزی، افغانستان را در نقشه نوآوری فناوری قرار داده است.
این نهاد افزوده: «پس از یک پروسه گزینش دقیق، داوران برنده «چالش جاپان» را تیم شرکت افغان اصیل به رهبری آقای نصرت خالد اعلام کردند. این تیم داوران را با فناوری پیش‌گام خود تحت تأثیر قرار داد که پتانسیل برقراری ارتباط سه میلیارد تن در جوامع توسعه‌نیافته را با اقتصاد دیجیتال دارد.»
در خبرنامه نهاد تصریح شده است: «اصیل، یک نوآوری فناوری با تمرکز بر تأثیرات اجتماعی، با ۸۴ درصد از بودجه به دریافت‌کننده‌گان، مؤثرترین مکانیسم را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده است. در افغانستان، برنامه جهانی غذا دارای نرخ مشارکت بالای ۵۰ درصد است. با بیش از ۱٫۵ میلیون دالر کمک اهدایی، ابتکار عمل این شرکت، در افغانستان راه‌اندازی و آزمایش شد؛ جایی که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ افغان از آن بهره‌مند شده‌اند. این برنامه شفافیت و راستی‌آزمایی بی‌نظیری را فراهم می‌کند و بسیار کارآمد است و هر شرکت‌کننده در این برنامه کمک دریافت می‌کند.»
در خبرنامه یادشده همچنان افزوده شده است: «فناوری نوآورانه اصیل هنوز در حال توسعه است و مبتنی بر توانمندسازی جوامع توسعه‌نیافته و در حال توسعه برای پیوستن به اقتصاد دیجیتال است. این سیستم از ترکیبی از فناوری پیش‌رفته برای کمک به صنعت‌گران در کشورهایی مانند افغانستان و ترکیه استفاده می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا محصولات دست‌سازشان را به مشتریان در سطح جهانی بفروشند.»
آقای خالد گفته است: «این فناوری پتانسیل تغییر نرخ اقتصاد جوامع توسعه‌نیافته و در حال توسعه را دارد.»
وی افزوده است: «ما از این‌که توسط XtremeTech به رسمیت شناخته شده‌ایم، هیجان‌زده‌ایم.»
قرار است این تیم جایزه ۱۰۰ هزار دالری را نیز از سوی نهاد جهانی «XtremeTech» به دست آورد.
جان اسمیت، مدیرعامل XtremeTech گفته است: «ما از کیفیت و نوآوری ورودی‌هایی که برای چالش دریافت کردیم، شگفت‌زده شدیم. راه‌حل‌های تکنولوژیکی اصیل واقعاً برجسته بودند و ما منتظریم تا ببینیم آن‌ها در آینده به چه چیزی دست خواهند یافت.»
«XtremeTech» یک رقابت برتر فناوری در جهان است که درخشان‌ترین ذهن‌ها و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد.
با چالش‌هایی که در سراسر کشورهای جهان وجود دارد، «XtremeTech» به دنبال شناخت و دادن پاداش به امیدوارکننده‌ترین راه‌حل‌های فناوری، از هوش مصنوعی و روباتیک گرفته تا انرژی‌های تجدیدپذیر و بیوتکنولوژی است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.