• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

تایید طرح ترانزیت مواد سوختی از ترکمنستان به پاکستان

  • کد خبر : 9692
  • 04 سرطان 1402 - 13:35
تایید طرح ترانزیت مواد سوختی از ترکمنستان به پاکستان
معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا ‏طرح ترانزیت گاز و مواد نفتی از ترکمنستان به پاکستان را برای یک دوره‌ی آزمایشی منظور کرد.

معاونیت اقتصادی در رشته تویت‌های نوشته است که با ترانزیت گاز و مواد نفتی از طریق افغانستان از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی، سطح عواید افزایش یافته و سکتور ترانسپورت کشور توسعه خواهد یافت.
همزمان با این، وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این طرح به منظور توسعه اقتصادی و نیرومند ساختن ترانزیت آماده شده که تسهیلات قابل ملاحظه‌ی در ترانزیت گاز و مواد نفتی از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی را فراهم می‌کند.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در این باره گفت: «ترانزیت گاز و مواد نفتی از شمال به جنوب آسیا نه‌تنها صادرات کشور را محدود نکرده بلکه در بلندرفتن عواید ملی باعث فعال شدن سکتور خصوصی شده و زمینه کار برای شهروندان کشور فراهم می‌گردد.»
در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که برای افزایش داد و ستد با کشورهای منطقه، نیاز است تا سهولت‌های لازم فراهم گردد.
محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «سهولت‌های ترازیتی می‌تواند می‌تواند در پیشرفت اقتصادی افغانستان نقش مهمی بازی کند. ترانسپورت، مردم و گمرکات افغانستان از این نفع خواهند برد.»
با این حال، شماری از بازرگانان می‌گویند که اکنون در بخش ترانزیت کالای افغانستان به کشورهای دیگر با مشکلات روبه‎رو استند.
محبوب‌الله محمدی، بازرگان، گفت: «اگر ترانزیت از راه پاکستان می‌رود هنوز هم میوه تازه و خشک با مشکلات محصول گمرکی و مشکل سرحدات بر می‌خورند از چندین سال به این سو تاجران ما مشکل زیادی را روبه‌رو استند.»
افغانستان بیش‌تر اقلام صادراتی‌اش را از طریق پاکستان به هند و از طریق کشورهای آسیای میانه به روسیه و اروپا صادر می‌کند که ایجاد سهولت در این بخش در افزایش درآمد و صادرات نقش مهم دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.