• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
وزارت معادن:

قرارداد ۴ معدن ارزگان به شرکت‌های داخلی سپرده شد

  • کد خبر : 9705
  • 15 سرطان 1402 - 14:35
قرارداد ۴ معدن ارزگان به شرکت‌های داخلی سپرده شد
وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که قرارداد سه معدن فلوریت و یک معدن فیروزه در ولایت ارزگان به چهار شرکت داخلی واگذار شده است.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که این شرکت‌ها مکلف اند تا با درنظرداشت قرارداد، معادن را استخراج کنند.
همایون افغان گفت: «داوطلبی سه معدن فلوریت و یک معدن فیروزه ولایت ارزگان تحت بررسی شفاف برگزار گردید. در این داوطلبی ۲۵ شرکت اشتراک داشتند.»
در همین حال، اتاق صنایع و معادن افغانستان تاکید می‌کند که واگذاری قراردادهای معادن باید به‌گونه‌ی شفاف انجام شود و شرکت‌های برنده نیز پروسس معادن را در داخل کشور انجام دهند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان، گفت: «زمان آن رسیده که معادن کشور به داوطلبی سپرده شود و استخراج شود و به شرکت‌های داده شود که ظرفیت و تعهد داشته باشند و در افغانستان پروسس کنند. شرکت‌های داخلی باید در اولویت قرار بگیرند.»
از سویی‌هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذار می‌گوید که به ارزش بالاتر از ۴۵۰ میلیون دالر مواد معدنی کشور سال‌پار به بیرون از کشور صادر شده است و اگر سهولت‌ها در استخراج معادن فراهم شود، فرصت‌های کاری ایجاد درآمدهای کشور نیز افزایش خواهد یافت.
پیش از این وزارت معادن و پترولیم گفته است که قرارداد دو معدن نفرایت در ولایت‌های ننگرهار و کنر نیز به شرکت‌های داخلی واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.