• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

کار ساخت شهر کابل جدید رسماً آغاز شد

  • کد خبر : 9809
  • 26 اسد 1402 - 14:31
کار ساخت شهر کابل جدید رسماً آغاز شد
کار ساخت شهر کابل جدید با اشتراک مقامات بلند پایه امارت اسلامی و امضا قراردادی میان وزارت شهرسازی و مسکن و شرکت ساختمانی خاور به گونه رسمی آغاز شد.

شیخ نور الحق انوری، رئیس عمومی اداره امور در برنامه گشایش ساخت این پروژه گفت که اکنون زمان این رسیده که امارت اسلامی تلاش‌های خود را برای خودکفایی اقتصادی کشور تسریع کند و افغانستان را روی پاه خود ایستاده کند.
همین‌گونه، ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزراء، گفت که پروژه شهر کابل جدید از تمام امکانات عصر امروز برخوردار خواهد شد و با آغاز این پروژه در کنار فراهم شدن کار و تجارت به تعداد زیادی از شهروندان کشور، ازدحام در شهر کنونی کابل نیز به حد زیاد کم می‌شود. هم‌چنان، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا طی این برنامه گفت که تمام تجاران و سرمایه‌گذاران ملی مکلفیت دارد که دوشادوش امارت اسلامی در آبادی کشور مشارکت کنند.
شیخ محمد قاسم خالد، والی کابل نیز گفت که دست‌آوردهای دوساله امارت اسلامی در بخش صحت و اقتصاد را نمی‌توان نادیده گرفت و آن تاجر و سرمایه‌گذاری که در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، قهرمانان ملی افغانان در بخش اقتصاد هستند.
شیخ حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن اطمینان داد که تمامی اسناد مربوطه ساحات این پروژه به دقت و غور بررسی و جلو غصب و فساد گرفته شده است.
پروژه کابل جدید در چهار فاز طراحی شده که فاز اول آن در پنج پارسل (بخش) در نظر گرفته شده و امروز نیز کار ساخت پارسل دوم آن آغاز شده است.
گفتنی است که کار پارسل دوم فاز اول پروژه کابل جدید، تحت نظر وزارت شهر سازی و مسکن، از سوی شرکت ساختمانی خصوصی پیش برده می شود و برای هزاران تن به شکل مستقیم و غیر مستقیم زمینه کار نیز فراهم می‌شود.
طبق معلومات وزارت شهرسازی ومسکن شهر کابل جدید در ساحه شمال شهر کنونی کابل موقیعت دارد که تمام ساحات ولسوالی‌ ده سبز و شکردره و بخشی از ساحات ولسوالی‌های قره باغ، استالف و کلکان و هم‌چنان ساحه باریک آب ولسوالی بگرام ولایت پروان را در بر می‌گیرد.
این شهر در ۷۴۰ کیلومتر مربع زمین که برابر با ۳۷۰ هزار جریب زمین است ساخته می‌شود و وسعت آن نسبت به شهر کنونی کابل تقریباُ ۱.۵ (یک و نیم) برابر است.
پروژه شهر کابل جدید در دو مرحله ۱۵ ساله تطبیق می‌شود و در مرحله اول برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرد، ۲۵۰ هزار خانه ساخته می‌شود که ساحات تجارتی، کشاورزی و تفریحی هم در آن شامل است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.