• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

اشتراک ۵۰ بازرگان افغان در نمایشگاه آسیای جنوبی – چین

  • کد خبر : 9814
  • 29 اسد 1402 - 14:38
اشتراک ۵۰ بازرگان افغان در نمایشگاه آسیای جنوبی – چین
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که ۵۰ بازرگان افغان با رهبری هیاتی از این اتاق در هفتمین نمایش‌گاه واردات و صادرات آسیای جنوبی - چین شرکت کرده‌اند.

خان محمد سرفراز، رییس دارالانشای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، گفت: «در بخش نمایش‌گاه این کنفرانس، حدود ۵۰ تن از بازرگانان افغان غرفه گرفته‌اند تا محصولات و تولیدات افغانستان را در این نمایش‌گاه به نمایش بگذارند و همچنین هیاتی از اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز در این کنفرانس و نمایش‌گاه اشتراک کرده‌اند.»
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در مراسم گشایش این نمایش‌گاه گفته است که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها می‌تواند کشورهای منطقه را باهم نزدیک سازد.
این مقام امارت اسلامی که به‌گونه‌ی آنلاین در مراسم گشایش این نمایش‌گاه سخن می‌گفت، بر ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور نیز تاکید کرده است.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، تصریح کرد: راه‌اندازی چنین نمایش‌گاه‌ها می‌تواند کشورهای منطقه‌یی را با هم نزدیک کند و فرصت‌های موجود بازرگانی را بیش‌تر کند. حکومت‌ها برای رشد اقتصاد مردم مسوولیت دارند که با همدیگر همکاری کنند.»
به گفته‌ی معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، امارت اسلامی در کنار طرح کمربند و جاده چین، به همکاری همه جانبه در همه زمینه‌ها میان دو طرف باور دارد و آماده است تا برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیلات را در کشور فراهم کند.
مولوی عبدالکبیر افزوده است: «روابط اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و چین در سطح خوب است و هردو طرف برای انکشاف این روابط تلاش می‌کنند. دو سال پیش یعنی در ۱۵ آگست زمانی که تغییرات سیاسی در افغانستان بوجود آمد، چین از جمله نخستین کشورهایی بود که ما توانستیم صادرات محصولات جلغوزه را به آن کشور آغاز کنیم.
چین از کشورهایی به شمار می‌رود که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، سفارت‌اش را در کابل باز نگه‌داشته و همچنان برخی قراردادهای بازرگانی از جمله استخراج نفت حوزه آمو دریا را با حکومت سرپرست امضا کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.