• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

امضای قرارداد هفت معدن به ارزش ۶ اعشاریه ۵ میلیارد دالر

  • کد خبر : 9882
  • 09 سنبله 1402 - 11:28
امضای قرارداد هفت معدن به ارزش ۶ اعشاریه ۵ میلیارد دالر
شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در نشست خبری امضای قرارداد‌های استخراج و پروسس ۷ معدن گفته است که در قراردادهای معدن شفافیت کامل وجود داشته و از قاچاق و استخراج غیرقانونی معادن نیز جلوگیری شده است.

قرارداد هفت معدن به ارزش بیش از ۶ اعشاریه ۵ میلیارد دالر در حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و مقام‌های دیگر امارت اسلامی امروز به امضا رسید.
وزارت معادن و پترولیم در شبکه کاربری اکس به نقل از آقای دلاور نگاشته است که معدن طلا در ولایت تخار با مساحت ۱۲ کیلومتر مربع به شرکت چین افغانستان و شرکت زورور افغانستان واگذار و در آن ۳۱۰ میلیون دالر سرمایه گذاری می‌شود.
به گفته او، کان دوم معدن مس عینک لوگر به مساحت ۲۴۰ کیلومتر مربع با سرمایه گذاری ۴۱۱ میلیون دالر به شرکت خصوصی تویار واگذار شده است.
آقای دلاور گفت:
-بلاک اول معدن آهن غوریان در ولایت هرات با سرمایه گذاری ۲.۸ میلیارد دالر به شرکت وطن درخشان واگذار شده است.
-بلاک دوم معدن آهن غوریان در ولایت هرات با سرمایه گذاری ۸۷۴ میلیون دالر به شرکت ساحل شرق میانه، شرکت ایپیکو ترکیه و شرکت دره نور واگذار شده است.
-بلاک سوم معدن آهن غوریان ولایت هرات با سرمایه گذاری ۵۷۳ میلیون دالر به شرکت شمش ملی و جی بی ام بریتانیایی واگذار شده است.
-قرارداد کان چهارم معدن آهن غوریان ولایت هرات به شرکت باختر فولاد احیا سپاهیان و پارسیان به ارزش سرمایه گذاری یک میلیارد و ۱۷ میلیون دالر واگذار شده است.
-همچنان قرارداد معدن سرب بلاک دوم ولسوالی تولک ولایت غور به شرکت‌های افغان اینویست اوابیکو به ارزش سرمایه گذاری ۵۳۷ میلیون دالر واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.