• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کشورهای اسلامی در پی منافع سالم در افغانستان باشند

  • کد خبر : 9908
  • 10 سنبله 1402 - 17:03
کشورهای اسلامی در پی منافع سالم در افغانستان باشند
هیأتی از اعضای سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان علمای کشورهای اسلامی که به کابل سفر کرده، با مقام‌های طالبان دیدار و گفتگو کردند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان از این نمایندگان خواسته است که «وضعیتی را که به چشم خود دیده‌اند و واقعیت‌های موجود در افغانستان را به مقامات، مردم و جامعه جهانی برسانند».
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه در ایکس (توییتر سابق) نوشته در این دیدار شیخ عزام و طارق بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نمایندگانی از روحانیان کشورهای عربستان، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، بحرین، اردن، مالزی، اندونزی، چاد، گینه و سایر کشورهای اسلامی و علمای مرکز بین‌المللی فقه اسلامی، حضور داشتند.
آقای متقی همچنین گفته است: «زمان آن رسیده که جامعه بین‌المللی و به ویژه اسلامی از فرصت‌های ایجاد شده در افغانستان استفاده کنند و منافع سالم بگیرند و با در نظر گرفتن منافع متقابل، علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف پروژه‌های اقتصادی را اجرا کنند.»
برخی از دستورها و احکام طالبان به خصوص درباره زنان و آموزش آنها از سوی نمایندگان کشورهای اسلامی نیز محکوم شده است. اما حکومت طالبان تاکنون هیچ یک از این احکام را لغو نکرده است.
دو سال از بازگشت طالبان به قدرت می‌گذرد و حکومت این گروه با بحران مشروعیت روبروست و هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.