• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

سفر معنادار کیم‌ جونگ اون به روسیه

  • کد خبر : 10014
  • 22 سنبله 1402 - 15:02
سفر معنادار کیم‌ جونگ اون به روسیه
رهبر کوریای شمالی و رئیس جمهوری روسیه امروز در مرکز کیهانی وستوچنی در شرق دور روسیه دیدار و گفت و گو کردند.

امروز گفتگوی کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به پایان رسیده و رهبر کوریای شمالی سوار قطار خصوصی زرهی سنگین خود شده تا سفر طولانی بازگشت به پیونگ یانگ را آغاز کند.
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مرکز فضایی وستوچنی در شرق دور روسیه دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار پیرامون مسائل کیهانی و موشکی کوریای شمالی گفت و گو و نوید همکاری از سوی روسیه به کوریای شمالی داده شد. از سوی دیگر رهبر کوریای شمالی برای روسیه آرزوی پیروزی در مقابل دشمنان داشت.
آقای دکتر عباس اصلانی، کارشناس مسائل بین الملل در این زمینه گفت:
“این دیدار در شرایطی رخ می دهد، که روسیه و غرب درگیر جنگ اوکراین هستند و در حال زورآزمایی با یکدیگرند، کوریای شمالی نیز مشابه برخی کشورهای دیگر با فشارهای غربی و تحریم‌های غرب روبرو شده که شامل حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فنی و نظامی است. در این دورانی که بعضاً از آن به عنوان دوران گذار در عرصه بین الملل یاد می‌شود، بسیاری از کشورها به دنبال جایابی درست هستند و در این راستا گروه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نظیر بریکس و شانگهای شکل می‌گیرد؛ در کنار این فرمت‌های چند جانبه فرمت‌های دوجانبه نیز به شکل جدی تری دنبال می‌شود. به نظر می‌رسد سفر رهبری کوریای شمالی به روسیه از جهاتی معنادار است، آمریکا و بعضاً متحدان آمریکا در منطقه شرق آسیا در حال تقویت خود هستند، تقویت همکاری‌های کوریای شمالی و روسیه به ویژه در حوزه فنی و نظامی نوعی نگرانی برای آنها است که اگر در حوزه‌های دیگر برای فشار بر روسیه یارگیری می‌کنند روسیه نیز در این منطقه اقدامی مشابه انجام می‌دهد”.
او در ادامه گفت: “یکی دیگر از دلایل اهمیت سفر رهبر کوریای شمالی این است که افزون بر روسیه، امریکا با چین هم در حال زورآزمایی و رقابت است و یکی از حوزه‌های تمرکز امریکا برای آنکه بتواند چین را مهار کند شرق آسیا است؛ افزون بر چین کوریای شمالی در این منطقه قرار گرفته و هرگونه کمک یا همکاری با کشورهایی که در حوزه سیاسی با یکدیگر همگرا هستند باعث تقویت آنها می‌شود و این تقویت موجب نگرانی طیف طرفدار غرب می‌شود”.
وی در ادامه پیرامون اهمیت همکاری های روسیه و کوریای شمالی در حوزه های بیشمار به ویژه فضایی و موشکی بیان کرد:
“مهمتر از همکاری‌هایی که در حوزه فضایی و موشکی انجام می‌شود، فعالیتی است که در جریان این موضوع مورد تحول قرار می‌گیرد و آن یک تصویر یا نگاه جامع‌تر به تحولات است که این رویداد در آن اتفاق افتاده، در سال‌های گذشته یکی از نگرانی‌های امریکا نسبت به کوریای شمالی برنامه موشکی یا موشک‌های قاره پیمای این کشور بوده اگر در همکاری با روسیه به توان این کشور در حوزه‌های دیگر یا حوزه‌های مربوط به موشک اضافه شود باعث افزایش نگرانی یا به عبارتی نوعی فشار بر امریکا شمار می‌شود، در نتیجه این سفر مورد توجه طرف‌های غربی قرار می‌گیرد”.
دکتر عباس اصلانی در ادامه اظهار داشت:
“بسیاری از کشورهای غربی به صورت پررنگی در حوزه سیاسی و اقتصادی تلاش کردند تا کوریای شمالی را منزوی کنند، روسیه به عنوان یکی از قدرت‌هایی که در عرصه فنی و نظامی است با کمک ‌های خود تا حدودی می‌تواند انحصار و انزوای این کشور را بشکند و برخی کشورهای دیگر را برای همکاری در حوزه‌های دیگر با کوریای شمالی تشویق می‌کند”.
این کارشناس امور بین‌الملل ضمن تاکید بر پیشینه همکاری‌های روسیه و چین با کوریای شمالی بیان کرد:
“همکاری‌های روسیه با کوریای شمالی و یا چین با کوریای شمالی امری جدید نیست اما تحولاتی که در عرصه بین المللی به ویژه در شرق آسیا رخ داده باعث شده که این همکاری‌ها مقداری رنگ و بوی جدی‌تر یا جدیدتری را به خود بگیرد، معمولاً در عرصه جهانی چندان سفرهای رهبر کوریای شمالی مشاهده نشده بنابراین این سفر به تنهایی می‌تواند نشان دهنده جدیت دو طرف برای برداشتن گامی جدید در عرصه روابط با یکدیگر باشد”.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.