• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

کوریای جنوبی با عربستان قرارداد ۲.۴ میلیارد دالری برای ساخت کارخانه فرآوری گاز امضا کرد

  • کد خبر : 10211
  • 02 عقرب 1402 - 6:37
کوریای جنوبی با عربستان قرارداد ۲.۴ میلیارد دالری برای ساخت کارخانه فرآوری گاز امضا کرد
کوریای جنوبی اعلام کرد که شرکت‌های مهندسی و ساخت‌وساز «هیوندای» قراردادی به ارزش ۲.۴ میلیارد دالر با عربستان سعودی «آرامکو» برای ساخت کارخانه فرآوری گاز امضا کرده‌ است.

بربنیاد گزارش رویترز، این قرارداد روز دوشنبه، ۲۳ اکتوبر، در مراسمی به مناسبت ۵۰ سال همکاری ساختمانی میان دو کشور با حضور یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی در ریاض امضا شده است.
هیوندای در بیانیه‌ای با تایید امضای قرارداد ۲.۴ میلیارد دالری در فاز دوم گفت: «این دو سازنده، وابسته به گروه هیوندای، پس از برنده‌ئشدن سفارش در سال ۲۰۲۱، روی فاز اول پروژه تاسیسات پردازش گاز جفوره آرامکو کار کرده‌اند.»
جفوره بزرگترین میدان گازی غیرمتعارف عربستان سعودی است که ذخایر آن ۲۰۰ تریلیون فوت مکعب (۵.۷ تریلیون متر مکعب) گاز خام برآورد شده است.
آرامکو گفته است که تولید روزانه ممکن است تا سال ۲۰۳۰ به حدود دو میلیارد فوت مکعب برسد.
یون و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک از این توافق استقبال کردند و متعهد شدند که همکاری‌های بیشتری در ساخت‌وساز و زیرساخت‌ها، از جمله در برنامه‌های اصلاحی «ابرشهر» عربستان سعودی و چشم انداز ۲۰۳۰ داشته باشند.
شرکت دولتی نفت ملی کوریای جنوبی نیز در جریان سفر یون، قرارداد ذخیره‌سازی با آرامکو امضا کرد که به شرکت سعودی اجازه می‌دهد تا ۵.۳ میلیون بشکه نفت را در تاسیسات ذخایر کوریای جنوبی در بندر اولسان به مدت پنج سال ذخیره کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.